primer gaat bobbelen...en nu??

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

primer gaat bobbelen...en nu??

Bericht door Inezz » zo 21 jun, 2009 15:18

ja hoor eindelijk ga ik m'n deuren in de juiste kleur afspuiten (gelukkig eerst de binnenkant) en tot mijn schrik hebben de 2 verflagen (de multi-primer en de aflak) ruzie :? met elkaar en krijg ik op sommige plekken zo'n craklee (haha weet ff niet hoe je t schrijft) effect :cry: :cry: . en de koets is met dezelfde primer behandelt en met de zelfde lak afgespoten....

hoe kan dit???

echt balen want ik wil nu eigenlijk wel een beetje opschieten..... :? :cry:

iemand tips ofzo??? alvast bedankt....
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 21 jun, 2009 15:53

heel goed ontvetten!
ik heb het zelfde probleem , ik had het snel even ontvet nu heb ik ook allemaal silleconen plekken in de lak, dus hij kan weer terug
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 21 jun, 2009 18:06

Hoeveel droogtijd zat er tussen de primer en de lak?
Opschieten en netjes afspuiten gaan niet samen, neem de tijd om de lagen uit te laten drogen.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » zo 21 jun, 2009 18:10

als jij zegt dat de primer en de lak op de koets hetzelfde zijn en daar heb je geen problemen mee gehad, dan zal je na het aanbrengen van de primer en opschuren tochmet vieze handen er aan hebben gezeten, ik heb het ooit gehad met de primer waren dezelfde merk bussen maar de laklaag kon er niet tegen
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 jun, 2009 18:17

Balen Inez, nu kun je de boel weer kaal gaan maken. Er zit toevallig niet nog andere lak onder?

Het kan ook komen dat je de juiste droogtijd niet hebt gebruikt, maar het kan ook dat je de laklaag te dik hebt gespoten, daardoor kan de lak niet goed uitdampen en lost de ondergrond op.

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » zo 21 jun, 2009 18:23

bedankt voor jullie reacties. 8)

Ik heb zeker een paar weken tussen de primer en aflak zitten dus dat kan het niet wezen.

Ik heb de deuren met de speciale cleaner afgenomen die ik bij deze verf kreeg...maar mssn niet goed genoeg gedaan dus dat kan... :?

en vieze handen..dat zou ook best kunnen. maar ik weet wat siliconen kunnen doen dus eigenlijk zit ik niet met vette handen aan m'n te spuiten onderdelen. :?

Maar is er mssn nog een speciale manier (als ik alles goed heb ontvet enz) om te spuiten????
#eerst een heel dun laagje en dan later een dikkere???
#of mssn toch nat in nat gaan spuiten???? :shock: :?:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » zo 21 jun, 2009 18:27

@ backfire...

mssn heb ik dan toch te dik gespoten :oops: maar ik dacht juist ik doe nu ff dun de binnenkant van de deuren spuiten om te kijken of het wel wat is met dit spuitpistool....en dan later nog een keer een dunnen laag.

maar euhh...ik ga echt niet alles weer kaal halen...tis toch de binnenkant en er komen van die deurdingen op dus :wink: ......gelukkig...
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 jun, 2009 18:45

Inez, als je het fijne er van wilt weten, mooie site met goede uitleg en foto's

http://www.metalak.nl/nl/lakstoringen/

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » zo 21 jun, 2009 19:07

wauw wat een goeie site!! ik had al wel geprobeerd te zoeken op het internet maar het lukt niet echt...

deze site zou elke spuiter moeten weten.

Thanx Backfire, je bent weer geweldig.
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Pim 2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 nov, 2007 14:51
Locatie: Maassluis

Bericht door Pim 2cv » zo 21 jun, 2009 19:34

hoogstwaarschijnlijk is je ondergrond niet helemaal goed.
wij hebben zelf ook zo'n probleem gehad, oude verflaag was van een spuitbus,
de nieuwe 2componenten reageerde erop.
goede grondlaag en verf, dan moet het goed gaan.

succes
charleston '83 grijs/grijs

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » zo 21 jun, 2009 20:33

ik zal jullie ff mijn verfsysteem uitleggen/vertellen.

Begonnen met eenddeurtjes te zoeken...gevonden :wink:
deze schoongemaakt en geschuurd en daarna met afwasmiddel schoongemaakt en met water afgespoelt
daarna de deurtjes enz in de Fertan gezet en deze na de juiste tijd weer schoongemaakt met water.
daarna de deurtjes enz in de primer gespoten (eerst afgenomen met wasbenzine), dit is een multi-primer waar volgens de verpakking 1 en 2 komponenten lak overheen kan.
na de mulitprimer weer geschuurd en met de speciale cleaner afgenomen en de 2-K lak gespoten en volgens mij niet echt te dik.... :?

de voorkanten van de deurtjes heb ik nog wat aan geplamuurt en wou ik eerst nog ff in de primer spuiten en dan goed laten uitharden (een weekje is genoeg toch??) en dan afspuiten.
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 21 jun, 2009 20:51

wat is fertan?? geen vettige rommel wel? wand dan wil het ook wel!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 jun, 2009 21:03

fertan is roestoplosser Siemen, vandaar dat je het met veel water af moet spoelen anders blijft het oplossen ;)

Maar Inez, welk merk primer heb je gebruikt dan. Waarom niet epoxy eronder gezet, als je toch compressor hebt. Schuren en nog eens ontvetten en dan normale primer er over. Als je dan ook 2k gebruikt is het lekker snel droog en kun je na een half uur tot een uur de boel aflakken.

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » zo 21 jun, 2009 21:21

tja mijn probleem was financieen. en ik kon gratis jachtlak krijgen dus heb ik ook gekozen voor een jachtprimer. namelijk epifanes met de multiprimer. en ik weet verder nix van epoxy's enz das onbekent terrein voor mij. en ik ga nu ook niet meer terug of veranderen van verfsysteem want dan wordt ik denk ik GEK :shock:

En op de koets is het toch ook goed gegaan dus ik snap t gewoon niet...snappie??
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » zo 21 jun, 2009 21:41

(eerst afgenomen met wasbenzine)
Hier kan wel eens het probleem inzitten. Wasbenzine is misschien niet geschikt als ontvetter voor het verfsysteem wat jij toepast.

Plaats reactie