V-snaar
V-snaar
Hoi sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Dolly. Nu had ik van de week na het openen van de motorkap ineens een schroef in mijn hand. Na veel zoeken bleek deze een van de bevestigings schroeven te zijn van de Dynamo. Ik heb deze vervangen met een nieuwe bout echter volgens mij 1 mm te dun.. Met als gevolg dat mijn V-snaar ineens slipt.. Kan dit door die bout komen? En eh hoe span je die V-snaar aan. Ben een slechte techneut maar kan sommige zaken wel herkennen.. zoals een dynamo dus.. alvast bedankt...
Why do we dreams when our thoughts mean nothing When do we learn to control?
Je dynamo zit op twee plaatsen vast. Aan het uitlaatspruitstuk en aan het beugeltje.
Bij het uitlaatspruitstuk is het een behoorlijk lange bout. Hier kun je niets aan stellen. Met de bout door de dynamo en het beugeltje kun je de v snaar spannen. Je kunt de dynamo dan omhoog of omlaag stellen.
Bij het uitlaatspruitstuk is het een behoorlijk lange bout. Hier kun je niets aan stellen. Met de bout door de dynamo en het beugeltje kun je de v snaar spannen. Je kunt de dynamo dan omhoog of omlaag stellen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik zou zoiezo de bout proberen te vervangen door een correct bout. Dit moet normaal een M7 bout zijn, deze zijn echter niet overal te vinden maar met een M6 bout gaat der misschien wel wat speling zijn en gemakkelijker opnieuw loskomen.
Voor die dynamo aan te spannen kan je best de bout aan het spruitstuk en de bout aan de beugel effe lossen zodat je de dynamo vrij kan bewegen. Het gemakkelijkste is dat er dan iemand helpt en de dynamo aantrekt terwijl je de bout aan de beugel vast zet. Daarna de bout aan het spruitstuk terug vast zetten en hij zou niet meer mogen slippen.
Voor die dynamo aan te spannen kan je best de bout aan het spruitstuk en de bout aan de beugel effe lossen zodat je de dynamo vrij kan bewegen. Het gemakkelijkste is dat er dan iemand helpt en de dynamo aantrekt terwijl je de bout aan de beugel vast zet. Daarna de bout aan het spruitstuk terug vast zetten en hij zou niet meer mogen slippen.
helaas de bout die ik heb gebruikt is vanochtend weer afgebroken.. Dus dan maar op zoek naar een M7 bout.. Misschien iemand enig idee waar deze te verkrijgen is, voordat ik stad en land ga afbellen. Of stiekem de ANWB laten komen?????
Kom ik nu ook net achter, nadat ik de garage alhier en de land rover garage heb gevraagd, net Jan gebeld van eendenspul en ga ik zo maar even naar toe.. nogmaals thx voor de hulp
en jabout is afgebroken maar was er een van de bouwmarkt, miss is dat wel het probleem. Maar zoals ik al zei rij zo ff naar Jan en dan zal ik hem eens vragen over het hoe en wat....
en jabout is afgebroken maar was er een van de bouwmarkt, miss is dat wel het probleem. Maar zoals ik al zei rij zo ff naar Jan en dan zal ik hem eens vragen over het hoe en wat....