Jerre's Dyane6 '81
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
Gistere eindelijk die arm terug laten persen
En 's avond al gemonteerd met een nieuwe lager
Dan hebben we het chassis terug recht gezet en de wielen gemonteerd
Nu zit de sturing terug aangesloten en de motor en boite staan er ook al terug op.
We hebben ook al 1 as terug gestoken, maar het werd wat laat dus de andere doen we in de week nog en dan is het chassis af, dus dan gaan we aan de kas beginnen
En 's avond al gemonteerd met een nieuwe lager
Dan hebben we het chassis terug recht gezet en de wielen gemonteerd
Nu zit de sturing terug aangesloten en de motor en boite staan er ook al terug op.
We hebben ook al 1 as terug gestoken, maar het werd wat laat dus de andere doen we in de week nog en dan is het chassis af, dus dan gaan we aan de kas beginnen
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
@ 2cvmaarten, alles valt tot nu toe reuze mee, vooral van roest heeft ie bijna geen last (franse auto ), alleen heel vuil (franse auto )
@Yannick; Ze komt opnieuw in de lak, eerst eens zelf doen, als dat mooi is is het goed, en anders terug licht afschuren en over laten spuiten
Gisteren de kas op pootjes gezet en de achterkant proper gemaakt
@Yannick; Ze komt opnieuw in de lak, eerst eens zelf doen, als dat mooi is is het goed, en anders terug licht afschuren en over laten spuiten
Gisteren de kas op pootjes gezet en de achterkant proper gemaakt
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Met wat heb je die plekken "behandeld"? Gewoon alles kaal zetten nu. Als je dan geen gaten ontdekt en alle roest echt wel weg is - geen vliegroest laten zitten - dan met een epoxyprimer spuiten of verven en dan in kleur lakken. Zomaar wat zwarte spul op de plekken doen heeft echt geen zin voor een restauratie. Roest moet weg zijn, niet afgeremd door wat dan ook.
Yannick
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik zou in ieder geval ALLE kitranden wegsteken en behandelen!!!
deze kit is vochtaantrekkend en doorlatend en is destijds op het kale staal aangebracht. je schrikt soms van wat je daaronder aantreft. beter deze kit iig weg te halen en evt plekken daaronder goed te behandelen.
je bent nu zo goed bezig. zou zonde van het werk zijn als er straks toch verborgen roest opduikt. don't underestimate the power of rust
deze kit is vochtaantrekkend en doorlatend en is destijds op het kale staal aangebracht. je schrikt soms van wat je daaronder aantreft. beter deze kit iig weg te halen en evt plekken daaronder goed te behandelen.
je bent nu zo goed bezig. zou zonde van het werk zijn als er straks toch verborgen roest opduikt. don't underestimate the power of rust
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Kleine opmerking, althans bij mijn eend van 87, de kit zat wel degelijk over de primer, niet op kaal ijzer, maar zoals Douwe aangeeft, na zoveel jaar heeft die zijn beste tijd wel gehad. Dus lekker alle kit wegsteken, boel in de epoxy (zoals Yannick ook aangeeft) en vervolgens goeie 3m kit terug. Daarna de boel in de primer en aflakken.
Kit vervangen bij een eend is niet slim, want je moet voorvertinnen en met lood afwerken, helaas zit er in dat voorvertinspul de nodige bijtende stoffen. In de vele randjes die een eend heeft zou ik het niet gebruiken. Klein beetje lucht en vocht er bij en het ijzer rot nog harder dan dat het normaal al zou doen.
Kit vervangen bij een eend is niet slim, want je moet voorvertinnen en met lood afwerken, helaas zit er in dat voorvertinspul de nodige bijtende stoffen. In de vele randjes die een eend heeft zou ik het niet gebruiken. Klein beetje lucht en vocht er bij en het ijzer rot nog harder dan dat het normaal al zou doen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
okay, heb je gelijk in, maar dat dunne zwarte laagje is ook niet echt tegen water bestand.backfire schreef:Kleine opmerking, althans bij mijn eend van 87, de kit zat wel degelijk over de primer, niet op kaal ijzer,
juist!backfire schreef:maar zoals Douwe aangeeft, na zoveel jaar heeft die zijn beste tijd wel gehad. Dus lekker alle kit wegsteken, boel in de epoxy (zoals Yannick ook aangeeft) en vervolgens goeie 3m kit terug. Daarna de boel in de primer en aflakken.
waarom is kit vervangen bij een eend niet slim? dit is toch nogenoeg eender als bij een dyane? vertinnen ed is leuk, maar dan moet je idd zeker weten dat het schoon materiaal is. ik zou, als alle kit weg is, de naadjes vullen met rls (of rx spul) iig spul dat in de roest gaat zitten. dit is geen wonderspul, maar het sluit iig de aanwezige roest (die je niet wegkrijgt) af. (sterker nog het pentreert in de roest)backfire schreef:Kit vervangen bij een eend is niet slim, want je moet voorvertinnen en met lood afwerken, helaas zit er in dat voorvertinspul de nodige bijtende stoffen. In de vele randjes die een eend heeft zou ik het niet gebruiken. Klein beetje lucht en vocht er bij en het ijzer rot nog harder dan dat het normaal al zou doen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction