Chassis wissel en de RDW.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Chassis wissel en de RDW.
Ik ben vanmorgen bij de RDW geweest voor een nieuw chassis nummer. Het chassis wat ik heb gebruikt is van Verschuur en gegalvaniseerd. Het was even spannend de keurmeester kende het certificaat niet wat er bij zit. Na een uur of 2 bellen mailen en faxen kwam er uit dat ik toch mijn nummer kreeg. Ik heb de mail van het hoofdkantoor mee gekregen om te delen op dit forum. Het blijkt dat alle chassis met een certificaat van een EU land is toegestaan mits er een kenmerk ik het chassis is aangebracht wat op het certificaat is vermeld (bij Verschuur een nummer aan de voorkant). Wel moet er van af 1 mei 2009 een voorschouwing plaats vinden. Dus voor dat de eend uitelkaar gaat komt er iemand van de RDW met loodjes en wordt de koets motor en chassis gemerkt.
Ik maar straks even een scan van die mail.
Ik maar straks even een scan van die mail.
Laatst gewijzigd door Erikjan op ma 29 jun, 2009 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Gisteren bij de RDW een gesprek gehad met de keurmeester. Bij een chassiswissel is schouwen noodzakelijk en moet er bij een nieuw/vervangend chassis een certificaat zitten. Bij de RDW is een lijst op te vragen welke chassis zijn goedgekeurd. Dat geldt ook voor gegalvaniseerde chassis. Als er maar een certificaat meegeleverd wordt waar een RDW-kenmerk opzit of een gelijkwaardige organisatie in een EU-land. Zonder certificaat wordt het niet goedgekeurd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Bovenstaand verhaal heb ik inderdaad letterlijk te horen gekregen bij de RDW te Nieuwegein.
Ik kwam daar aan met alle papieren en het voorste deel van het chassis.
Nou dat ging dus idd mooi niet door!
Maar dan de volgende vraag.
Stel: je komt bij de RDW voor een schouwing tbv een chassis wissel en 10 jaar geleden is er een chassis gewisseld en heeft iemand zelf een nummer ingeslagen. (Wat te zien is.)
Hoe loopt dit dan af??
Greetz David
Ik kwam daar aan met alle papieren en het voorste deel van het chassis.
Nou dat ging dus idd mooi niet door!
Maar dan de volgende vraag.
Stel: je komt bij de RDW voor een schouwing tbv een chassis wissel en 10 jaar geleden is er een chassis gewisseld en heeft iemand zelf een nummer ingeslagen. (Wat te zien is.)
Hoe loopt dit dan af??
Greetz David
ehh slecht..
dat is mijn verhaal geweest zeg maar. een niet origineel nummer betekent dat het kenteken voor de RDW bij vervanging waardeloos wordt. of er moet gedocumenteerd zijn dat deze vervanging is gedaan en het nummer is ingeslagen door de RDW.
Anders is het kenteken waardeloos. en mag je dus niet legaal een nieuw chassis plaatsen.
Let wel bij de APK wordt hier vaak minder goed op gelet en kijken ze vaak niet goed of het nummer wel origineel is dus daar kan het weer wel. Dus als je kan repareren dan moet je dat zeker doen. als je wilt vervangen moet je op zoek naar een kenteken.
Voor de zekerheid wel iemand langslaten komen voor een schouwing. De man die bij mij langskwam zij binnen 10 minuten dat het nummer niet origineel was, zat hop weer in de auto, op weg naar de volgende en bracht er niks voor in rekening.
dat is mijn verhaal geweest zeg maar. een niet origineel nummer betekent dat het kenteken voor de RDW bij vervanging waardeloos wordt. of er moet gedocumenteerd zijn dat deze vervanging is gedaan en het nummer is ingeslagen door de RDW.
Anders is het kenteken waardeloos. en mag je dus niet legaal een nieuw chassis plaatsen.
Let wel bij de APK wordt hier vaak minder goed op gelet en kijken ze vaak niet goed of het nummer wel origineel is dus daar kan het weer wel. Dus als je kan repareren dan moet je dat zeker doen. als je wilt vervangen moet je op zoek naar een kenteken.
Voor de zekerheid wel iemand langslaten komen voor een schouwing. De man die bij mij langskwam zij binnen 10 minuten dat het nummer niet origineel was, zat hop weer in de auto, op weg naar de volgende en bracht er niks voor in rekening.
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300