Hoi,
Ik hoop een simpele vraag voor de kenners.
In mijn eend zit nu een hele goedkope radio cassete speler. En twee plastic speakers die best een hoop herrie geven maar muziek durf ik het niet te noemen.
Nu heb ik uit onze vorige auto de geluidsinstallatie gehaald en deze ligt werkeloos op zolder.
Het gaat om een JVC radio 4 x 500Watt excalibur versterker en twee 500 speakers. Deze speakers zaten in onze vorige auto in de hoedenplank en gaven een aardig geluid.
Nu is het niet mijn bedoeling om het dakje eraf te blazen maar ik wil gewoon een beetje muziek kunnen horen en geen herrie tijdens het rijden.
Nu dus de vraag:
Is dit gewoon aan te sluiten in een eend? Levert de dynamo voldoende vermogen en kan de accu het aan?
Zo ja dan de volgende vraag:
Wat is volgens jullie de beste plaats om de excalibur versterker in te bouwen? Gelet op diefstal gevoeligheid (onzichtbaar dus) en op vocht.
Haalbaar?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Haalbaar?
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
De Wattages die je opnoemt zijn piekvermogens. Je RMS waardes liggen een heel stuk lager. Met deze spullen kan je Dynamo en Accu het nog goed af, maak je daar maar geen zorgen over. Zorg wel voor een goede voedingskabel voor je versterker en zeker deze goed af. (tel hierbij de zekeringen die in je versterker zitten bij elkaat op, en je weet hoe groot de zekering van je voedingskabel moet zijn. Plaats deze zo dicht mogelijk bij de accu.
Ik verwacht dat je versterker best een bakbeest is. Zodoende zou ik hem in de achterbak of onder je achterbank plaatsen. Valt hij ook het minste op.
Kijk anders ook eens op www.12vhifi.nl
Ik verwacht dat je versterker best een bakbeest is. Zodoende zou ik hem in de achterbak of onder je achterbank plaatsen. Valt hij ook het minste op.
Kijk anders ook eens op www.12vhifi.nl
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Bedankt voor je antwoord.
In de voedings kabel die bij de versterker geleverd zat zit een zekering.
Dus dat zal wel goed komen.
In de voedings kabel die bij de versterker geleverd zat zit een zekering.
Dus dat zal wel goed komen.
www.v-wingerden.nl