motorproblemen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
het ging inderdaad net zonder ze eraf te halen, want ik krijg ze echt niet los..
ik heb nu één kop klaar.... de kleppen zagen er nog redelijk uit, het geheel schoongemaakt en kleppen opnieuw op de klepzittingen ingeslepen, komt helemaal goed.
gelijk erop zetten dan maar, ligt ie ook niet meer in de weg... krijg alleen met geen mogelijkheid de stoterstngbuizen en brilrubbers goed op het blok.... :S even zoeken of daar een truukje voor is...
ik heb nu één kop klaar.... de kleppen zagen er nog redelijk uit, het geheel schoongemaakt en kleppen opnieuw op de klepzittingen ingeslepen, komt helemaal goed.
gelijk erop zetten dan maar, ligt ie ook niet meer in de weg... krijg alleen met geen mogelijkheid de stoterstngbuizen en brilrubbers goed op het blok.... :S even zoeken of daar een truukje voor is...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Stoterstangen in het blok steken, let op dat ze goed om zitten. Brilrubber op de stoterstang buizen monteren. Dan het hele spul op de onderste trekstang steken. Nu de stoterstangen in de buizen voeren, dan de kop iets op kantelen zodat de stoterstang buizen in de gaten vallen. Dit is belangrijk want anders kun je ze kapot drukken bij het aandraaien. Zover mogelijk met de hand invoeren en let er hierbij op dat de kogelvormige koppen van de stoterstangen goed in de tuimelaars vallen, misschien deze even los stellen. Dan de moeren en ringen op de kop aanbrengen en in de goede volgorde aantrekken.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ja, kijk dat lukte dus niet.......
maar inmiddels weer op onderzoek geweest en nu zit een kop er al op, de andere moet ik straks nog even de kleppen in zetten dan kan die er ook weer op.
punt is dat ik maar eens in het boek keek of de brilrubbers niet andersom moesten, het zag er naar uit dat dat veel makkelijker zou gaan....
en ja hoor, 602 motor: schuine kanten naar buiten en NAAR DE CILINDER toe gericht.. ik had ze van de cilinder af... dus naar beneden... en waarom dan? nou zo zaten de originele ook :S, nu ik ze omgedraaid heb passen ze er heel mooi in.
nee, er is niet mee gerommeld, ik ken de geschiedenis van het blok, die voor 2/3e van zijn leven bestaat uit liggen in een schuur, en 1x per half jaar even handmatig rondgedraaid worden.....
maar inmiddels weer op onderzoek geweest en nu zit een kop er al op, de andere moet ik straks nog even de kleppen in zetten dan kan die er ook weer op.
punt is dat ik maar eens in het boek keek of de brilrubbers niet andersom moesten, het zag er naar uit dat dat veel makkelijker zou gaan....
en ja hoor, 602 motor: schuine kanten naar buiten en NAAR DE CILINDER toe gericht.. ik had ze van de cilinder af... dus naar beneden... en waarom dan? nou zo zaten de originele ook :S, nu ik ze omgedraaid heb passen ze er heel mooi in.
nee, er is niet mee gerommeld, ik ken de geschiedenis van het blok, die voor 2/3e van zijn leven bestaat uit liggen in een schuur, en 1x per half jaar even handmatig rondgedraaid worden.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Vreemd, misschien een maandagmorgen blok
Dat ronddraaien van een blok heeft mij bijna een vinger gekost. Ik heb een oud blok met stalen ventilator in het rek liggen in de garage. Zo nu en dan gaf ik het een draai. Nu bleek de ventilator niet in het midden van de koeltunnel te zitten. Na driekwart draai stak een ventilatorblad in mijn vinger. Ik kreeg hem er alleen uit door zeer pijnlijk weer terug te draaien naar de start positie......
Was meteen mijn sleutelmiddagje voorbij en kon ik linea recta naar de huis arts
Dat ronddraaien van een blok heeft mij bijna een vinger gekost. Ik heb een oud blok met stalen ventilator in het rek liggen in de garage. Zo nu en dan gaf ik het een draai. Nu bleek de ventilator niet in het midden van de koeltunnel te zitten. Na driekwart draai stak een ventilatorblad in mijn vinger. Ik kreeg hem er alleen uit door zeer pijnlijk weer terug te draaien naar de start positie......
Was meteen mijn sleutelmiddagje voorbij en kon ik linea recta naar de huis arts
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
dat is zonder problemen gelukt.... gelijk het spruitstuk er maar weer op... en dan zien dat je dan de koelbeplating er niet meer op krijgt, die moet ik morgen even opnieuw lakken en dan kan het spruitstuk er dus weer af tsja, ik doe het ook niet dagelijks he...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
eh........... hoe moet de bak terug aan de motor???
met andere woorden: @#*^@#&^@#^*@#(@#@# AUTO, ik wordt nooit automonteur,
al 4x opnieuw de koppelingsplaat gecentreerd, maar geloof toch echt dat die in het midden zit, de bak wil er met geen mogelijkheid op, heb het zelf al geprobeerd door de motor rechtop op z'n voorkant te zetten, slecht idee, komt je bak-olie eruit lopen ergens.... gelukkig niet op de koppelingsplaat en zo....
met andere woorden: @#*^@#&^@#^*@#(@#@# AUTO, ik wordt nooit automonteur,
al 4x opnieuw de koppelingsplaat gecentreerd, maar geloof toch echt dat die in het midden zit, de bak wil er met geen mogelijkheid op, heb het zelf al geprobeerd door de motor rechtop op z'n voorkant te zetten, slecht idee, komt je bak-olie eruit lopen ergens.... gelukkig niet op de koppelingsplaat en zo....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Nou het is weleens flink geduld hebben om m er goed op te krijgen. De ene keer gaat het in 1 x goed, de andere keer sta je een uur te klooien.
Gewoon ff je koppelingsplaat op je prise as passen. Als dat past, dan moet ie ook passen. Zit je koppelingsplaat wel goed om gemonteerd?
Gewoon ff je koppelingsplaat op je prise as passen. Als dat past, dan moet ie ook passen. Zit je koppelingsplaat wel goed om gemonteerd?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
he, die kan toch niet verkeerd om? dan past het geloof ik nevernooit omdat ie dan tegen de vliegwielbouten zit... maar hij zit wel goed, maar of het de goeie is, dat zien we morgen, of zometeen nog ff....
[Edit] hij ging er wat moeilijk op, maar hij past wel, morgen dus nog maar eens proberen, ik weet nu in elk geval dat het theoretisch moet kunnen.....
[Edit] hij ging er wat moeilijk op, maar hij past wel, morgen dus nog maar eens proberen, ik weet nu in elk geval dat het theoretisch moet kunnen.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Die vertanding moet goed vallen. Als die verkeerd zit dan kun je best even zitten klooien. Soms valt hij er echter direct omheen. Als hij niet past, draai dan eens aan het vliegwiel. Dan heb je kans dat de vertanding wel pakt en kantel het blok ietsjes.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!