kapotte nieuwe olievulpijp?
-
- Heavy user
kapotte nieuwe olievulpijp?
Hey iedereen,
hoop dat er nog mensen online zijn zo vlak voor de wereldmeeting, maar mijn eend lekte dus olie langs de brilrubbers. Ik heb toen de brilrubbers gecontroleerd, die waren goed, maar toch vervagnen en toen lekte ie aan de andere kant. Ik denk huh, raar, want ik heb een nieuwe (imi) olievulpijp maar goed, carterdruk meten met een oliekolom en idd: overdruk.
Nieuwe olievulpijp gehaald, maar heb nog steeds overdruk (tenminste hij wil de olie eruit persen, dus is niet goed zoals ik mij herriner.)
Nu heb k iets teveel olie in het carter zitten, zou het hierdoor kunnen zijn dat ik overdruk heb of is mijn nieuwe (originele) olievulpijp doa?
En mocht mijn nieuwe olievulpijp kapot zijn, zou een flesje wynns helpen? Ik wou morgen graag richting tsjechië gaan, en nu zijn alle dealers al gesloten...
alvast bedankt!
Groetjes Thomaas
hoop dat er nog mensen online zijn zo vlak voor de wereldmeeting, maar mijn eend lekte dus olie langs de brilrubbers. Ik heb toen de brilrubbers gecontroleerd, die waren goed, maar toch vervagnen en toen lekte ie aan de andere kant. Ik denk huh, raar, want ik heb een nieuwe (imi) olievulpijp maar goed, carterdruk meten met een oliekolom en idd: overdruk.
Nieuwe olievulpijp gehaald, maar heb nog steeds overdruk (tenminste hij wil de olie eruit persen, dus is niet goed zoals ik mij herriner.)
Nu heb k iets teveel olie in het carter zitten, zou het hierdoor kunnen zijn dat ik overdruk heb of is mijn nieuwe (originele) olievulpijp doa?
En mocht mijn nieuwe olievulpijp kapot zijn, zou een flesje wynns helpen? Ik wou morgen graag richting tsjechië gaan, en nu zijn alle dealers al gesloten...
alvast bedankt!
Groetjes Thomaas
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Als ik jou was: olie peil verlagen tot max. en rijden,
kan olie meeneemen.
En als je terug bent dit probleem oplossen.
Evt. nog even meten of je met deze vulpijp nog meer overdruk hebt, zo ja, de oude er maar weer op.
Olievulpijpen schijnen wel vaker stuk te zijn ook al zijn ze nieuw.
Wynns is naar mijn idee weggegooid geld.
Goede reis.

En als je terug bent dit probleem oplossen.
Evt. nog even meten of je met deze vulpijp nog meer overdruk hebt, zo ja, de oude er maar weer op.
Olievulpijpen schijnen wel vaker stuk te zijn ook al zijn ze nieuw.
Wynns is naar mijn idee weggegooid geld.

Goede reis.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
Hallo, heb na de wereldmeeting eigenlijk te weinig tijd gehad om fatsoenlijk alle 2cv.nl mailtjes te openen dus zie het nou pas eigkBertje Beige schreef:Is de Eend al weer thuis Thomas?

De eend is teruggekomen van de wereldmeeting, helaas wel zo:

Zo'n 150 km voorbij eindhoven ging het al mis en begon het ding ontzettend te roken. We hebben toen nog 3 uur geprobeerd om verder te komen, maar omdat we vaak aan de kant van de weg stonden is dat niet echt geslaagd.

Uiteindelijk hebben we een camping opgezocht, maar vlak voordat we er waren (uiteindelijk liep de auto nog maar op één poot) leek het alsof er een oliebom onder de motorkap ontploft was. Ik denk dat de bigbore set gewoon te warm is geworden met een warmloper als gevolg, maar ik weet het nog niet omdat ik eerst een visablokje bouw en daarna pas ruimte heb om mn eigen blokje uit elkaar te halen

Voor 't visa blokje, zie hier
Anyhow, bedankt voor de hulp! We hebben de wereldmeeting nog steeds kunnen meemaken in een auto van het wegsleepbedrijf.

(het is helaas de zwarte fiasco, die blauwe is mijn vader's eend).
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster