onbekende schakelaar Azam?
onbekende schakelaar Azam?
Hallo, wie kan mij vertellen wat voor schakelaar dit is. Ik heb in Frankrijk een Azam 1964 gekocht waar aan de rechterkant van het dashbordje op een apart stukje plaatwerk een schakelaar zit met drie standen. Niet zichtbaar zit er aan de binnenkant een lampje. Als je de schakelaar in de linker of de rechter stand zet gaat er een soort opwindmechaniekje afdraaien waarbij een regelmatig tikken te horen is alsof or steeds een contactje tot stand gebracht wordt. Misschien een soort knipperautomaat?
Ik heb foto's maar weet niet hoe ik die moet plaatsen. Ik ben benieuwd.
Ik heb foto's maar weet niet hoe ik die moet plaatsen. Ik ben benieuwd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Zijn het niet de alarmlichten?
foto'tje plaatsen doe je door ze ergens op internet te zetten en de link (eindigend op .jpg) tussen te zetten.
Zie hier voor de volledige beschrijving: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
foto'tje plaatsen doe je door ze ergens op internet te zetten en de link (eindigend op .jpg) tussen te zetten.
Zie hier voor de volledige beschrijving: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
In het Frans heten ze trouwens minuterie.
Je hebt ze van Marshall met eierwekkermechaniek (veermotor) en van Scintex die electro-magnetisch (bi-metaaltje) werken.
Enne volgens mij hebben ze altijd een (buis)lampje gehad.
De ene schijnt door gaatjes in de grote bevestigingsmoer, de andere (Scintex) door de doorzichtige knop van de schakelaar.
Je hebt ze van Marshall met eierwekkermechaniek (veermotor) en van Scintex die electro-magnetisch (bi-metaaltje) werken.
Enne volgens mij hebben ze altijd een (buis)lampje gehad.
De ene schijnt door gaatjes in de grote bevestigingsmoer, de andere (Scintex) door de doorzichtige knop van de schakelaar.
De nieuwe aanwinst is inmiddels totaal gesloopt. Chassis kaal en gereed om te dumpen, veerpotten, asse er goed maar wel met heel veel moeite afgekregen. Het chassis is in stukken geslepen en dient verder als donor (achterbak, achterlichtenstuk en binnenspatborden, de rest is oud ijzer en oefenmateriaal voor het lassen. Ik heb geen informatieve foto's. Zou ik eigenlijk wel mee moeten beginnen.
Allen bedankt voor de reacties. Ik ga dit topic sluiten
groeten
EiltJan
Allen bedankt voor de reacties. Ik ga dit topic sluiten
groeten
EiltJan