Goed het oordeel is gevallen. Schorsing en opknappen.
Wat ik zo links en recht zie bij de diverse fotosites zijn de koets en het chassis (makkelijk??) van elkaar te scheiden.
Heeft iemand toevallig de handleiding "chassis en koets scheiden voor dummies" voor me? Ik ben redelijk handig maar van huis uit electriciën en geen automonteur.
*edit* via een boekensite de vraagbaak aangeschaft. Hopelijk bied dat alvast enige houvast...
Koets en chassis scheiden bij een aca
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 266
- Lid geworden op: do 30 jul, 2009 14:33
- Locatie: Vierlingsbeek
Koets en chassis scheiden bij een aca
Eindelijk een ACA (Roestoratie tijdelijk on hold)
nu, t is bij mij al effe geleden en dat was bij een eend, maar ik vermoed dat 't bij een aca hetzelfde zal zijn...
je gooit de voorbank eruit, demonteer je voorfront, spatborden & motorkap, ontkoppel je kabelboom, verwarmingskabels, gaskabel, koppelingskabel, schakelstang, draai de remleidingen los aan de hoofdremcilinder, draai de stuurstang los aan 't stuurhuis, draai de stuurslotring aan je stuurstang bij je contactslot los, trek de stuurstang naar boven eruit, ontkoppel je benzinebijvulslang (weetniet hoe dat bij aca zit)
dan schroef je de hele rij bouten aan je bodem in't chassis los, ga een bak bier kopen in de albert heijn of hoe heet die winkel, roep je buren dat je bier hebt en laat ze je eerst helpen met je koets te tillen want alleen lukt dat toch niet...
als je niet te veel bouten moet overslijpen lukt dit wel op een half dagje...
je gooit de voorbank eruit, demonteer je voorfront, spatborden & motorkap, ontkoppel je kabelboom, verwarmingskabels, gaskabel, koppelingskabel, schakelstang, draai de remleidingen los aan de hoofdremcilinder, draai de stuurstang los aan 't stuurhuis, draai de stuurslotring aan je stuurstang bij je contactslot los, trek de stuurstang naar boven eruit, ontkoppel je benzinebijvulslang (weetniet hoe dat bij aca zit)
dan schroef je de hele rij bouten aan je bodem in't chassis los, ga een bak bier kopen in de albert heijn of hoe heet die winkel, roep je buren dat je bier hebt en laat ze je eerst helpen met je koets te tillen want alleen lukt dat toch niet...
als je niet te veel bouten moet overslijpen lukt dit wel op een half dagje...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 266
- Lid geworden op: do 30 jul, 2009 14:33
- Locatie: Vierlingsbeek
Tnx. Als ik dit bundel dan heb ik al een aardige start. Gelukkig bij een vriend opslag voor de koets als ik met het chassis bezig ga en omgekeerd.
Is het zinvol de motor er in zijn geheel uit te pakken of laten zitten?
Morgen en het weekeinde eerst wat achterstallige dingen aan het huis doen en dan volgende week met frisse zin verder met het verzamelen van info. Ze mag nog tot de 21 ste op de weg dus die tijd zal ze ook krijgen van me.
Is het zinvol de motor er in zijn geheel uit te pakken of laten zitten?
Morgen en het weekeinde eerst wat achterstallige dingen aan het huis doen en dan volgende week met frisse zin verder met het verzamelen van info. Ze mag nog tot de 21 ste op de weg dus die tijd zal ze ook krijgen van me.
Eindelijk een ACA (Roestoratie tijdelijk on hold)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
gelijk heb je!Wammes Waggel schreef: Ze mag nog tot de 21 ste op de weg dus die tijd zal ze ook krijgen van me.
een tip:
voor je haar stil zet een keer goed warm/heet rijden. en de olie aftappen als het nog warm is, dan zit al heel veel vuil uit de motor in de olie,
en als die olie er uit is is dus ook al een heleboel vuil eruit!
dit komt weer vanpas als je hem na een lange tijd stilstaan weer wilt starten, ( uiteraard dan met nieuwe, schone olie & filter)
of ga je het hele blok uit elkaar halen? want dan is het niet nodig,
in elk geval, veel succes!!
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!