A-campertje - en we gaan weer door!
-
- Regelmatige poster
Hoi Rossero,
Prachtig plan maar je zult je Aca nooit omgekeurd krijgen (als je dat al zou willen) naar Kampeerkenteken. Een Aca voldoet gewoonweg niet aan de maten.
De binnenruimte moet minimaal 1.70 m. hoogte hebben en slechts alleen als de binnenruimte minimaal 1.30 m. is 'moet' je 'm verhogen tot minimaal 1.70 m. Een Aca heeft geen binnenruimte van 1.30 m.
verder zijn er campers met grijs en geel kenteken maar goed, dat is voor jou dus niet van toepassing. Het kenteken blijft dus gewoon wat het nu ook is.
Of je dit snijden zomaar mag doen weet ik niet. Ik ben volgend jaar van plan om m'n Aca te gaan versnijden. Wielkasten verlagen, benzinetank tussen het chassis, LPG tank vlak achter stoelen in chassis. Eigenlijk wil ik de onderkant van chassis dichtmaken en ook een luik aanbrengen op bovenkant chssis.
vraagje; mag je plaat chassis weghalen en in plaats daarvan onderkant chassis plaat aanbrengen ?
Prachtig plan maar je zult je Aca nooit omgekeurd krijgen (als je dat al zou willen) naar Kampeerkenteken. Een Aca voldoet gewoonweg niet aan de maten.
De binnenruimte moet minimaal 1.70 m. hoogte hebben en slechts alleen als de binnenruimte minimaal 1.30 m. is 'moet' je 'm verhogen tot minimaal 1.70 m. Een Aca heeft geen binnenruimte van 1.30 m.
verder zijn er campers met grijs en geel kenteken maar goed, dat is voor jou dus niet van toepassing. Het kenteken blijft dus gewoon wat het nu ook is.
Of je dit snijden zomaar mag doen weet ik niet. Ik ben volgend jaar van plan om m'n Aca te gaan versnijden. Wielkasten verlagen, benzinetank tussen het chassis, LPG tank vlak achter stoelen in chassis. Eigenlijk wil ik de onderkant van chassis dichtmaken en ook een luik aanbrengen op bovenkant chssis.
vraagje; mag je plaat chassis weghalen en in plaats daarvan onderkant chassis plaat aanbrengen ?
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
-
- Regelmatige poster
Een extra benzinetank op de plaats waar deze bij de 2cv zit is heel goed mogelijk.
Wel zelf een paar beugeltjes maken, maar dat zal geen probleem mogen zijn. Ook moest er een stukje van de versteviging onder de laadvloer worden weggenomen.
Op de meeting heb ik ook een aca zien rijden en die had een extra tank gemaakt onder de laadruimte direct achter de cabine.
Wel zelf een paar beugeltjes maken, maar dat zal geen probleem mogen zijn. Ook moest er een stukje van de versteviging onder de laadvloer worden weggenomen.
Op de meeting heb ik ook een aca zien rijden en die had een extra tank gemaakt onder de laadruimte direct achter de cabine.
-
- Veelvuldig poster
wat zit je dan moeilijk te doen met camperkenteken??? is toch al lang belastingvrij! en als je er een 4 persoons auto van wil maken kun je hem toch wel ombouwen en laten omkeuren, maar dan zie ik nogsteeds het voordeel van het camperkenteken niet!Rossero schreef:1982, hoezo?
dus.
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Misschien had ik het wat minder cryptisch moeten omschrijvenRossero schreef:Zolang mijn belasting maandelijks maar 0,0 euro kost maak ik mij niet druk over hoe hij geregistreerd staat.
Maar dat ik hem al niet wilde omkeuren vanwege belastingvoordeel dat wist ik al. Wat ik wel ooit heb gehoord is dat je verplicht bent om een camper als camper te registreren, anders ben je strafbaar. Vandaar dat ik toch maar dingen uit ben gaan zoeken, maar gelukkig kan hij nooit voldoen aan de eisen voor een camper en hoeft hij dus niet te worden omgekeurd.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Volgens mij ben je niet strafbaar omdat je een voertuig ombouwt tot camper, je bent strafbaar als een camper ombouwt tot personenbus. Ombouw naar camper wordt vaak gedaan voor belastingvoordeel, vandaar de eisen. Als je je bus ombouwt tot camper en je wil gewoon volle pond wegenbelasting blijven betalen, dan is er niets aan de hand. Zolang je het maar veilig hebt gedaan. (denk daarbij aan gastank en kookstel)