2cv slaat niet meer aan
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
2cv slaat niet meer aan
Hallo, mijn 2cv slaat ineens niet meer aan,
De startmotor draait wel rond maar na 5 seconden doet ie het nog steeds niet.
Als ik hem dan opnieuw probeer te starten doet hij helemaal niets meet, olie druklampje brand nog wel maar voor de rest gebeurt er niets, geen klik te horen.
Als je dan een halve minuut wacht, draait de startmotor weer rond maar aanslaan ho maar.
Heb de + en de - kabels (accu) al vervangen en de aansluitpunten schoongemaakt, er zit een 123 op en nieuwe bougiekabels en bougies.
de bobine moet nog wel worden vervangen , als hij warm is slaat hij ook heel slecht aan, maar nu dus helemaal niet meer.
Kan dit de contactrol zijn?
Groet,
tweeceevee
De startmotor draait wel rond maar na 5 seconden doet ie het nog steeds niet.
Als ik hem dan opnieuw probeer te starten doet hij helemaal niets meet, olie druklampje brand nog wel maar voor de rest gebeurt er niets, geen klik te horen.
Als je dan een halve minuut wacht, draait de startmotor weer rond maar aanslaan ho maar.
Heb de + en de - kabels (accu) al vervangen en de aansluitpunten schoongemaakt, er zit een 123 op en nieuwe bougiekabels en bougies.
de bobine moet nog wel worden vervangen , als hij warm is slaat hij ook heel slecht aan, maar nu dus helemaal niet meer.
Kan dit de contactrol zijn?
Groet,
tweeceevee
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Check of je een vonk hebt. Zo nee ga na of je bobine defect is. Leen een bobine en kijk of het probleem daarmee opgelost is. Zo nee check dan of op de rode draad van de 123 de 12 Volt accuspanning staat bij ingeschakeld contact. Als je de 12 V ingangsspanning op je 123 hebt dan ligt het probleem in de 123. Ga na of alle contacten goed in de schoentjes gekrompen zijn en of de draden naar de 123 nog overal goed geisoleerd zijn. Als alles OK lijkt vervang dan de 123.
Als je geen 12 Volt op de rode 123 draad krijgt check dan of de draden aan het contactslot goed vastzitten. Heb je bij ingeschakeld contact wel 12 Volt op de draad naar de 123? Zo ja dan moet je een draadbreuk hebben in de draad tussen het contactslot en de rode draad naar de 123. Zo nee ligt het probleem in je contactslot.
Als je geen 12 Volt op de rode 123 draad krijgt check dan of de draden aan het contactslot goed vastzitten. Heb je bij ingeschakeld contact wel 12 Volt op de draad naar de 123? Zo ja dan moet je een draadbreuk hebben in de draad tussen het contactslot en de rode draad naar de 123. Zo nee ligt het probleem in je contactslot.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
De keerring is nog hagelnieuw, heb het blok net 100 km. in de eend.Kulio schreef:Als de motor bij de voorste keerring lekt kan je eerst hetWynn's stop olie lekkage proberen. De juiste naam ben ik vergeten. Het maakt de pakking weer soepel en elastisch. Scheelt een hoop sleutelwerk als het lukt. Bij mij verhielp het de lekkage bij de achterste keering.
Heb hem opnieuw opgebouwd met nieuwe cilinders en zuigers, verse oliezeef , krukas en nokkenas enz.
Maar in het carter zit een diepe groef ( misschien bij een vorige keerring wissel iets niet goed gegaan?) daar waar de keerring in zit, lekt hij nog steeds.
Is maar een heel klein drupje (kleine drupjes kunnen grote plassen worden) per 10km, maar vind het toch storend.
Heb nu een spulletje van loctite waarmee je de keerring (of lagers) kunt insmeren/borgen en dan moet die weer lekvrij zijn.