2cv slaat niet meer aan

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

2cv slaat niet meer aan

Bericht door tweeceevee » do 13 aug, 2009 07:50

Hallo, mijn 2cv slaat ineens niet meer aan,

De startmotor draait wel rond maar na 5 seconden doet ie het nog steeds niet.
Als ik hem dan opnieuw probeer te starten doet hij helemaal niets meet, olie druklampje brand nog wel maar voor de rest gebeurt er niets, geen klik te horen.
Als je dan een halve minuut wacht, draait de startmotor weer rond maar aanslaan ho maar.

Heb de + en de - kabels (accu) al vervangen en de aansluitpunten schoongemaakt, er zit een 123 op en nieuwe bougiekabels en bougies.
de bobine moet nog wel worden vervangen , als hij warm is slaat hij ook heel slecht aan, maar nu dus helemaal niet meer.

Kan dit de contactrol zijn?

Groet,

tweeceevee

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 13 aug, 2009 08:23

Klinkt als contactrol, maar die opmerking van halve minuut wachten klinkt dan wel weer als een versleten accu.

En ff makkelijk, maar haal 1 bougiedop los, steek daar een bougie in en kijk of hij vonkt.

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » do 13 aug, 2009 08:43

Accu is 1 jaar oud en heb vanmorgen nog de accu uit de vectra overgezet, maar hetzelfde resultaat.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 13 aug, 2009 13:31

Check of je een vonk hebt. Zo nee ga na of je bobine defect is. Leen een bobine en kijk of het probleem daarmee opgelost is. Zo nee check dan of op de rode draad van de 123 de 12 Volt accuspanning staat bij ingeschakeld contact. Als je de 12 V ingangsspanning op je 123 hebt dan ligt het probleem in de 123. Ga na of alle contacten goed in de schoentjes gekrompen zijn en of de draden naar de 123 nog overal goed geisoleerd zijn. Als alles OK lijkt vervang dan de 123.

Als je geen 12 Volt op de rode 123 draad krijgt check dan of de draden aan het contactslot goed vastzitten. Heb je bij ingeschakeld contact wel 12 Volt op de draad naar de 123? Zo ja dan moet je een draadbreuk hebben in de draad tussen het contactslot en de rode draad naar de 123. Zo nee ligt het probleem in je contactslot.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » do 13 aug, 2009 20:52

DE EEND DOET HET WEER!!

De contactrol was helemaal geoxideerd, heb hem schoongemaakt en HIJ start prima en slaat gelijk aan.

Heb ook maar gelijk een nieuwe bobine erop gezet.

Nu nog de voorste krukas keerring vervangen en ik kan weer lekker rijden.

Groet,

tweeceevee

Gebruikersavatar
echte eendrijder
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
Locatie: nieuw weerdinge Drenthe

Bericht door echte eendrijder » do 13 aug, 2009 21:27

Superr gefeliciteerd :lol: :lol:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 13 aug, 2009 22:49

gelukkig maar :D

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 14 aug, 2009 07:41

Als de motor bij de voorste keerring lekt kan je eerst hetWynn's stop olie lekkage proberen. De juiste naam ben ik vergeten. Het maakt de pakking weer soepel en elastisch. Scheelt een hoop sleutelwerk als het lukt. Bij mij verhielp het de lekkage bij de achterste keering.

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » vr 14 aug, 2009 12:54

Kulio schreef:Als de motor bij de voorste keerring lekt kan je eerst hetWynn's stop olie lekkage proberen. De juiste naam ben ik vergeten. Het maakt de pakking weer soepel en elastisch. Scheelt een hoop sleutelwerk als het lukt. Bij mij verhielp het de lekkage bij de achterste keering.
De keerring is nog hagelnieuw, heb het blok net 100 km. in de eend.
Heb hem opnieuw opgebouwd met nieuwe cilinders en zuigers, verse oliezeef , krukas en nokkenas enz.
Maar in het carter zit een diepe groef ( misschien bij een vorige keerring wissel iets niet goed gegaan?) daar waar de keerring in zit, lekt hij nog steeds.
Is maar een heel klein drupje (kleine drupjes kunnen grote plassen worden) per 10km, maar vind het toch storend.

Heb nu een spulletje van loctite waarmee je de keerring (of lagers) kunt insmeren/borgen en dan moet die weer lekvrij zijn.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 9 sep, 2009 15:46

Misschien beetje dom van mij... :roll:

Maarrruuuhh wat is een contactrol :?
Binnenkant van het contactslot wellicht :?:

greetz david

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » wo 9 sep, 2009 15:48

De contactrol is het onderste gedeelte van het contactslot waar de effectieve contacten gemaakt worden.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 11 sep, 2009 03:13

OK bedankt! :lol:

Kende het woord contactrol niet....

greetz david

Plaats reactie