eend begint zelf gas te geven
-
- Regelmatige poster
eend begint zelf gas te geven
Hallo,
juist terug van een reis door schotland met de 2cv.
4000km door het ruwe landschap gereden daar zonder echte problemen.
Slecht 1 ding, als de motor warm is. na een uur of 2 rijden begint de auto zelf gas te geven.
als je dan met je voet tegen gaspedaal tikt stopt dit meestal.
Als je auto in 2de versnelling hebt en je laat pedalen los rijdt deze aan 40 a 50km/uur verder
iemand idee wat dit is, en is dit makkelijk op te lossen?
Bedankt
juist terug van een reis door schotland met de 2cv.
4000km door het ruwe landschap gereden daar zonder echte problemen.
Slecht 1 ding, als de motor warm is. na een uur of 2 rijden begint de auto zelf gas te geven.
als je dan met je voet tegen gaspedaal tikt stopt dit meestal.
Als je auto in 2de versnelling hebt en je laat pedalen los rijdt deze aan 40 a 50km/uur verder
iemand idee wat dit is, en is dit makkelijk op te lossen?
Bedankt
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het kan ook het plastic buisje zijn op het schutbord, waarlangs de gaskabel naar binnen komt.
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
Waarschijnlijk is het asje van de carbu ingesleten in het aluminium en dan blokkeert dat wel eens. Smeren is een goede oplossing, een nieuwe veer steken lukt ook wel, maar dan gaat het op den duur alleen maar verder inslijten. Koop ff een revisiesetje voor je carbu, uurtje werk en 't is weer als nieuw.
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
-
- Heavy user
ik heb gehad bij de aca dat het tonnetje van de gaskabel bleef haken aan het gat in het schutbord. een klein tikje tegen het gaspedaal en hij schoot door naar stationair. dit is heel makkelijk na te kijken of dit het euvel is. iig niet zomaar de gasveer te strak zetten. dit levert extra spanning op de asjes van de carb en das nie goe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Weet je zeker dat dat in een revisiesetje zit? Volgens mij niet namelijk. Je zult er op die plaats bronzen busjes ofzo in moeten laten zetten.Pistachke schreef:Waarschijnlijk is het asje van de carbu ingesleten in het aluminium en dan blokkeert dat wel eens. Smeren is een goede oplossing, een nieuwe veer steken lukt ook wel, maar dan gaat het op den duur alleen maar verder inslijten. Koop ff een revisiesetje voor je carbu, uurtje werk en 't is weer als nieuw.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Die van mij gaat soms ook in de "Cruise Control". Kwam er achter dat dit te maken had met een stuk binnenbekleding waar de kabel langs liep.
Ik zal de hiergenoemde tips ook eens proberen, cruise control in een Eend vind ik wat teveel van het goeie (en met loeiende motor bij het stoplicht staan is ook zo wat, dan had ik wel een golfje gekocht
Ik zal de hiergenoemde tips ook eens proberen, cruise control in een Eend vind ik wat teveel van het goeie (en met loeiende motor bij het stoplicht staan is ook zo wat, dan had ik wel een golfje gekocht