Hobby's die ik heb zijn voetballen (keeper), zaalvoetballen, wielrennen en oude auto's. Ik rijd voor dagelijks een BMW e30 316 van 1985 en heb hiervoor al vele types E30 gehad. Daarnaast ben ik al 2x samen met mn vriendin met een oude Peugeot J7 camper op vakantie geweest en dat was ook helemaal super. En nu dus een Dyane...
Ik heb vorige week een hele leuke lichtblauwe Citroen Dyane van 1972 gekocht van een kennis van me. Het is een originele hollander van 1972. Hij is technisch in goede staat en heeft nog een half jaar APK. Her en der is de koets wel slechter en daar ga ik dus nog wat werk aan verrichten.
Things to do:
Bank repareren (nieuwe rubbers, heb ik al liggen)
Linker dorpel lassen (heb ik liggen)
Originele hoedenplank plaatsen(heb ik liggen)
Origineel T-stuur plaatsen (zoek ik nog)
Dubbele bodemplaat voor kofferbak plaatsen (heb ik liggen)
Deuren vervangen voor versie met opstaande handels (heb ik liggen maar moeten gespoten worden)
Rechter achterspatbord vervangen (heb ik liggen, in de verkeerde kleur)
Velgen opknappen (worden waarschijnlijk gebroken wit/creme)
Nieuwe band of 2 nieuwe banden
Verder is de voetenbak en de raamrand voor niet in top conditie maar ook nog niet echt heel slecht)
Uitlaat bij de knik achter zit een klein gaatje in
Wellicht ga ik ook nog een radio inbouwen
Ik heb er tevens een dyane in onderdelen bij helemaal compleet. Echter is het chassis hiervan slecht en ga ik enkele onderdelen gebruiken van deze auto voor mijn blauwe. De rest gaat dus allemaal zeer binnenkort inde verkoop dus als mensen nog iets zoeken pb me maar. Verder kan ik nog niet zo heel veel zeggen over mn Dyane als alleen dat ik het rijden helemaal geweldig vind!
Ik hoop hier op het forum veel informatie en gezelligheid te vinden. Ben ook benieuwd of iemand van jullie deze auto al kent en meer info heeft. Verder ben ik op zoek naar een origineel T-stuur (hard plastic).
Hier alvast een foto geschoten met mn telefoon(slechte kwaliteit) Zal zeer binnenkort even een kleine fotoshoot maken voor de geinteresseerde.

Hierbij wat nieuwe foto's even snel geschoten. Heb ook meteen even wat gefotoshopt om te laten zien welke delen ik matzwart wil maken. Vind het wel mooi staan.

Hier twijfel ik een beetje over...wat vinden jullie ervan?