voorruitframe bwj 1959
voorruitframe bwj 1959
Weet iemand waar ik een voorruitframe voor een 1959 kan krijgen.
Ik zoek eigenlijk alleen het stuk tussen voorruit en turboklep.
Verder zitten er twee metalen-buisjes (links en rechts) tussen het voorruitframe en de deurpost met een opening naar buiten. Is dit afwatering? Door alle roest in het frame is het mij nog niet helemaal duiselijk wat de functie ervan is.
Ik zoek eigenlijk alleen het stuk tussen voorruit en turboklep.
Verder zitten er twee metalen-buisjes (links en rechts) tussen het voorruitframe en de deurpost met een opening naar buiten. Is dit afwatering? Door alle roest in het frame is het mij nog niet helemaal duiselijk wat de functie ervan is.
Hoi het voorruit frame is het zelfde als dat van een moderne eend. Op die twee met koper ingesoldeerde buisjes dan na. Dit is inderdaad ontwatering. Maar deze buisjes gaan op gegeven moment verstoppen en zijn dan helaas een roestbron. Vaak gaan ook de slangetjes die hieraan zitten ,richting voorste dakgootje, kapot en dan komt het water alsnog in je auto.
Als deze onderdelen in orde zijn functioneert het best wel goed. Originele slangetjes zijn volgens mij niet meer te krijgen. Je kunt goed uit voeten met de dikwandige transparant blank of groene slangetjes die je in de aquarium handel kunt krijgen.
Als deze onderdelen in orde zijn functioneert het best wel goed. Originele slangetjes zijn volgens mij niet meer te krijgen. Je kunt goed uit voeten met de dikwandige transparant blank of groene slangetjes die je in de aquarium handel kunt krijgen.
diverse Citroens, wat anders.
Volgens mij is het nieuwe voorruit frame anders dan de versie voor +/- 1965. Daar zit toch ook de km-teller op het frame? of zit deze los van het frame gemonteerd zodat je daar geen last van hebt?
Zijn de gaten van de ruitenwisser asjes van een andere diameter, de oude zijn kleiner van doorsnede?
Natuurlijk kan ik de gaten verkleinen maar als het niet hoeft maakt het de lasklus eenvoudiger
Zijn de gaten van de ruitenwisser asjes van een andere diameter, de oude zijn kleiner van doorsnede?
Natuurlijk kan ik de gaten verkleinen maar als het niet hoeft maakt het de lasklus eenvoudiger

Dat van die ruitenwissergaatjes is inderdaad zo. Het al weer 20 jaar geleden dat ik mijn 57er gerestaureerd heb 
Het plaatje van de tellerbevestiging kun je overzetten, dat staat tenminste in de oude franse citroen documentatie die ik hier heb liggen.
Als je onder de gaatjes afsnijdt en vanaf dat stuk een nieuw deel inlast. Of is ie te slecht?

Het plaatje van de tellerbevestiging kun je overzetten, dat staat tenminste in de oude franse citroen documentatie die ik hier heb liggen.
Als je onder de gaatjes afsnijdt en vanaf dat stuk een nieuw deel inlast. Of is ie te slecht?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Heeft de franse club, le filles de levallois dit niet? je zal wel lid moeten worden, en een beetje frans moeten kunnen,
de website: http://lesfillesdelevallois.free.fr/
de website: http://lesfillesdelevallois.free.fr/
De teller bevestiging is ok, kan dus hergebruikt worden.
Alleen het stuk tussen de 'afwateringsgaatjes' is erg slecht, zeg maar weg.
Ook de ondersteunende balk aan de binnenkant is gedeeltelijk verdwenen.
Zit deze balk normaal ook bij dit soort plaatwerk als je het koopt. Zoniet dan ga ik maar eens handig worden met de zet-bank
Thanx
Alleen het stuk tussen de 'afwateringsgaatjes' is erg slecht, zeg maar weg.
Ook de ondersteunende balk aan de binnenkant is gedeeltelijk verdwenen.
Zit deze balk normaal ook bij dit soort plaatwerk als je het koopt. Zoniet dan ga ik maar eens handig worden met de zet-bank

Thanx
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
De eeec zal het zeker hebben, wel eerst lid worden...echte eendrijder schreef:Kun je bij de enige echte eenden club (E.E.E.C.) ook niet terecht?AK freak schreef:Balkje dus zelf maken, kan niet zo meilijk zijn.
Maar weet iemand nog adressen voor het raamframe?
Zij hebben ook veel onderdelen dacht ik![]()
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Ik heb bij mijn AZU 1958 ook die balk vervangen met een balk van een witte eend uit begin 1980. Paste perfect. Alle gaatje dichtgelast, behalve die voor de luchtklep. En nieuwe gaatjes en gaten aangebracht.
eerlijk gezegd heb ik de afwaterbuisjes niet vervangen. Wel veel vaseline in die hoeken gestopt.
eerlijk gezegd heb ik de afwaterbuisjes niet vervangen. Wel veel vaseline in die hoeken gestopt.
tweeceevees zijn leuk!