Starship Frunobulax Reloaded
-
- Veelvuldig poster
Starship Frunobulax Reloaded
Mijn oude Starship Frunobulax komt plotseling weer op de weg (daar ziet het opeens wel serieus naar uit). Ik heb van Dax een koets gekregen (!), welliswaar geen perfecte koets, maar ik kan er voorlopig weer mee vooruit. De afgelopen drie dagen is er flink aan gewerkt en als het goed is rij ik binnenkort weer eend . Een groot voordeel hiervan is dat Starship Frunobulax op lpg loopt (60 cent per liter). Gezien het aantal kilometers die ik rij scheelt dat een slok op een borrel.
Verder ben ik gewoon blij dat mijn mooie oude eend weer actief wordt
groetjes Captain Krimson
Verder ben ik gewoon blij dat mijn mooie oude eend weer actief wordt
groetjes Captain Krimson
-
- Veelvuldig poster
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
Re: Starship Frunobulax Reloaded
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
nee, er moeten nog wat technische dingen in orde gebracht worden; stuurkogels bijgesteld, als dat niet meer kan, vervangen; uitlaatpakking vervangen en de lpg-installatie opnieuw aangesloten. Met dat laatste zou ik nog ideeen kunnen gebruiken waar ik dat goed maar voor net te veel geld kan laten doen.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Wat voor budget had je in gedachten?Captain Krimson schreef:nee, er moeten nog wat technische dingen in orde gebracht worden; stuurkogels bijgesteld, als dat niet meer kan, vervangen; uitlaatpakking vervangen en de lpg-installatie opnieuw aangesloten. Met dat laatste zou ik nog ideeen kunnen gebruiken waar ik dat goed maar voor net te veel geld kan laten doen.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Frank van Duckservice is wel bekend met eenden op LPG, weet alleen niet wat je budget is Verder: toppie! Een "gekregen" koets, zoiets moet je koesterenCaptain Krimson schreef:de lpg-installatie opnieuw aangesloten. Met dat laatste zou ik nog ideeen kunnen gebruiken waar ik dat goed maar voor net te veel geld kan laten doen.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Veelvuldig poster
Frank heeft de installatie ingebouwd, ik zal hem zowiezo wel bellenCharly schreef:Frank van Duckservice is wel bekend met eenden op LPG, weet alleen niet wat je budget is Verder: toppie! Een "gekregen" koets, zoiets moet je koesterenCaptain Krimson schreef:de lpg-installatie opnieuw aangesloten. Met dat laatste zou ik nog ideeen kunnen gebruiken waar ik dat goed maar voor net te veel geld kan laten doen.
Wat budget betreft, weinig, leef op het moment van een aanvullende uitkering. Maar in principe hoeft er voornamelijk aangesloten worden. De magneetklep die de benzinetoevoer afsluit is stuk (er zou eigenlijk een retourleiding gemaakt moeten worden, zowel de benzinepomp als die klep zijn al meerdere malen stukgegaan). Verder is alles aanwezig, tank verdamper leidingen etc. Moet alleen aangesloten en gecontrolleerd worden.
Ik heb het systeem dat hij indertijd uitprobeerde waarbij de verdamper door motorolie verwarmd werd. Is niet ideaal trouwens. Als ik weer wat meer budged heb wil ik denk ik graag een warmtewisselaar of zo.