Bouw je bij een Visa-conversie ook het koppelinghuis over?

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
18-MU-09
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 15:07
Locatie: Zeeland

Bouw je bij een Visa-conversie ook het koppelinghuis over?

Bericht door 18-MU-09 » zo 23 aug, 2009 21:14

Net voor het eerst van m'n leven een Visa van zijn/haar motorblok verlost. Dat blok wil ik t.z.t. in een Eend zetten.

Nu heeft iedereen het altijd over die sensoren die ook mee moeten worden overgebouwd in de Eend. Maar zie ik het goed dan zitten die sensoren op het koppelinghuis.
Bouwt men dan het Visblok plus Visakoppelinghuis over?

En de bedrading naar de computer, wordt die ook gebruikt (= uit de kabelboom gepeuterd) of kan men volstaan met alleen de computer uit te bouwen?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 23 aug, 2009 21:27

Volgens mij past een koppelingshuis niet in verband met de schijfremmen. Deze is te kort

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 23 aug, 2009 22:17

volgens mij is er een topic over dit
en ja je gebruikt de eend bak gewoon met een custom made censor beugel (hier zijn verschilende van tekoop bij de betere eenden boer)
en er zijn daar ook draad schemas tekrijgen voor een draad boom te maken vooor de om bouw nar de komputer
er is nu ook een kit om een 123 egnision op een visa tebouwen
dus zoek en bel rond
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

18-MU-09
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 15:07
Locatie: Zeeland

Bericht door 18-MU-09 » di 25 aug, 2009 10:40

Björn schreef:
volgens mij is er een topic over dit
.
Ja, ik meen zoiets ook ooit gezien te hebben, maar kan het niet terug vinden in de rubriek Visa-conversies.

Als je in plaats van het Visa-koppelinghuis een censorbeugel gebruikt, peuter je dan de sensors van het koppelinghuis af en plaats je die sensors dan op die beugel?

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » di 25 aug, 2009 12:37

ja en je boort en fijlt 2 gaten in het klokhuis van je bak
er is een censor beugel die tussen bak en motor komt en 1 die achter de moererkomt die de bak en motor bij elkaar houd
de laatse is het makelijkst
bij burton e le patron kun je zo terecht
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 25 aug, 2009 13:34

je mag anders wel bij mij spieken hoe het zit woon in naarden en werk in a,dam
2cv6 azu-b 250

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 25 aug, 2009 15:15

Voor de pasvorm heb ik van de achterste bussen van de versnellingsbak 5 mm afgehaald en zo ook van de bouten. Dit om te voorkomen dat er onnodige druk komt te staan op het ophangrubber.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » wo 26 aug, 2009 12:35

dat heb ik ook gedaan
heb namelijk ook een beugel die er tussen zit
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 26 aug, 2009 15:02

ik zou gaan voor een beugel die achter de bak gemonteerd wordt, heeft mijnsinziens een paar voordelen:

-priseas blijft volledig in koppelingsplaat
-koppelingshevel hoeft niet verbogen te worden
-en nog iets waar ik nu ff niet op kan komen

nadeel is wel dat je de starterkrans op het vliegwiel c.a. 5 mm verder naar voren moet plaatsen, anders raken de tanden van je startmotor de starterkrans! (starterkrans eraf, vliegwiel afdraaien, starterkrans in de oven op 200 graden en eromheen leggen (p.s. ik heb een adapter om viegwiel in een draaibank te spannen))

kun je meteen een starterkrans van een 2cv6 eropzetten, kun je ook die startmotor gebruiken, die van een visa heeft een ander aantal tanden en zijn dus niet uitwisselbaar!

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 15 sep, 2009 23:10

Ik heb mijn visa 10 jaar geleden met Jeroen in de eend gelepeld. In die 10 jaar nooit gef#k met de sensoren gehad.
Hij bouwde in die periode het bakdeel met de sensoren in de eendenbak in (zagen-passen-zagen) Geen geklooi met de priseas. Wel starterkrans verzetten op het vliegwiel.
Voor foto's kun je me pm-en.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Hannes de geitjesboer
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië

Bericht door Hannes de geitjesboer » do 30 sep, 2010 21:18

In verband met die tandkrans op het vliegwiel (starterkrans) : ik heb hier 2 visa-blokjes liggen, 1 met het oude systeem koppeling (met 3 drukvingers) en 1 met het nieuwere systeem (drukgroep met diafragma). De vliegwielen zijn niet dezelfde (vond ik ook terug op Cat's site).

Als ik ze naast elkaar zie, dan zit de starterkrans niet op dezelfde afstand, bij het oudere type zit die al iets meer naar de bak toe, bij nieuwer type zit de rand van de starterkrans gelijk met de rand van het vliegwiel (kant motor).

Nu de vraag : Moet bij beide types de starterkrans verplaatst worden?
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Re: Bouw je bij een Visa-conversie ook het koppelinghuis ove

Bericht door Wim van den Bergh » do 30 sep, 2010 21:36

18-MU-09 schreef:Net voor het eerst van m'n leven een Visa van zijn/haar motorblok verlost. Dat blok wil ik t.z.t. in een Eend zetten.
De kitcar jongens hebben beugeltjes voor de sensoren en pasbusjes voor de bak. Simpel en handig.

Er is ook een electronische ontsteking die de hele VISA bedrading, computer en sensoren zooi overbodig maakt. Dan heb je net als bij de eend een ontsteking voorop je blok, elektronisch en betrouwbaar, zonder zaagwerk in je bak geen draden wirwar onder de kap en makkelijke montage.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Plaats reactie