Wat voor benzine
Wat voor benzine
We zijn een Deux Chevaux aan het restaureren De auto is geimporteerd uit Frankrijk en is van 1975. Volgens mij is er naderhand een sterkere motor ingebouwd. Ik wil graag weten wat voor benzine er getankt dient te worden.Omdat de meningen verdeeld zijn plaats ik hier alle gegevens wat op het motorplaatje staat:
S.A.A. Citroen--R06/627
0838001508.
Ook heb ik ergens gelezen dat er wat aan de benzine toegevoegd moet worden ??????
Groetjes Henk
S.A.A. Citroen--R06/627
0838001508.
Ook heb ik ergens gelezen dat er wat aan de benzine toegevoegd moet worden ??????
Groetjes Henk
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Neem me niet kwalijk, maar wel een beetje een heetgebakend antwoord!Helo schreef:De gegevens wat ik in mijn berichtje heb vermeld zijn absoluut juist.
Dat er volgens sommigen wel een andere motor in zou zijn gemonteerd is volgens mij juist en staat ook in mijn berichtje.
Jammer dat er niemand is die mij resoluut verteld van wat en hoe.
Als je het zo kort wilt:
Ja, er zit een andere motor in, namelijk uit een Citroën LN van 1976-1978.
Nee, je hoeft niets aan de benzine toe te voegen, mits het octaangetal 98 is! Op 95 bestaat de mogelijkheid dat de motor kapot loopt.
- Jeroen-citroen
- Moderator
@ Helo ,
Iets meer respect voor de mede forumers zou op zijn plaats zijn. De mensen die tot nog toe gepost hebben, hebben geprobeerd jou wel degelijk een antwoord te geven Als jij daar entegen direct het juiste antwoord op je vragen wilt raad ik je aan een moderne auto te kopen zodat je alleen maar even de dealer hoeft te bellen.
Je mag blij zijn dat een voor de meeste van ons onduidelijke motorcode door iemand als de bewuste LN motor wordt gezien.
als je het allemaal niet vertrouwd gooi dan gewoon 98 erin met alle bijvoegsels zoals loodvervanger, octaan boost en wat er nog meer voor handen is.
Geloof me dan rijd je hem niet kapot. of je portemonaie er blij mee is is weer een ander verhaal.
Iets meer respect voor de mede forumers zou op zijn plaats zijn. De mensen die tot nog toe gepost hebben, hebben geprobeerd jou wel degelijk een antwoord te geven Als jij daar entegen direct het juiste antwoord op je vragen wilt raad ik je aan een moderne auto te kopen zodat je alleen maar even de dealer hoeft te bellen.
Je mag blij zijn dat een voor de meeste van ons onduidelijke motorcode door iemand als de bewuste LN motor wordt gezien.
als je het allemaal niet vertrouwd gooi dan gewoon 98 erin met alle bijvoegsels zoals loodvervanger, octaan boost en wat er nog meer voor handen is.
Geloof me dan rijd je hem niet kapot. of je portemonaie er blij mee is is weer een ander verhaal.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet