inhouden door carb (denk ik)
inhouden door carb (denk ik)
Hoi,
Mijn eend loopt niet zo lekker. Met veel moeite haalt hij de honderd. Als ik vervolgens de choke uittrek (!) wil hij (soms) ineens wel doortrekken naar de 115 - 120 km/u. Ook als ik pomp met mijn gaspedaal klimt hij iets in snelheid (acceleratiepomp). Als ik gas geef hoor je een soort 'hol' geluid. Wat heb ik eraan gedaan: Kleppen gesteld, 123-ignition erin, nieuwe bougies, vlotterniveau gechecked. Dus volgens mij is het de carburateur maar ik weet niet hoe ik die moet afstellen of waar ik moet kijken of hij vuil is. Iemand een idee?
Mijn eend loopt niet zo lekker. Met veel moeite haalt hij de honderd. Als ik vervolgens de choke uittrek (!) wil hij (soms) ineens wel doortrekken naar de 115 - 120 km/u. Ook als ik pomp met mijn gaspedaal klimt hij iets in snelheid (acceleratiepomp). Als ik gas geef hoor je een soort 'hol' geluid. Wat heb ik eraan gedaan: Kleppen gesteld, 123-ignition erin, nieuwe bougies, vlotterniveau gechecked. Dus volgens mij is het de carburateur maar ik weet niet hoe ik die moet afstellen of waar ik moet kijken of hij vuil is. Iemand een idee?
nee niet de acc pomp, die doet het blijkt uit het verhaal. (Kun je trouwens heel eenvoudig controleren door even boven in de carb te kijken terwijl je aan het gas trekt.
Het lijkt meer op :
-verstopte sproeier. Als je het deksel van de carb verwijdert zie je meteen 2 mengbuisjes (zijn die schoon) en 1 sproeier in de linker vlotterkamer. Om de andere sproeier te reinigen moet je eerst een schroefje achter op de rechter vlotterkamer verwijderen. Dan kun je met een klein schroevendraaiertje erbij.
-niet voldoende benzine? Merk je onder zware belasting (bergop) iets van haperend vermogen. Mogelijk kan de benzinepomp de vlotterkamer niet op niveau houden. Controleer of de pomp krachtig pompt. (Stootjesn benzine) Ishet filtertje waar de slang op de carb komt nog schoon?
-Gaat de gasklep wel helemaal open?
Leg een baksteen op het pedaal (motor uit!) en kijk van boven in de carb.
Staan beide gaskleppen helemaal verticaal? Zo niet kijk dan eens naar de gaskabel versteller (zwart kunstof buisje met ribbels en klemmetje onder luchtfilter) Zit het klemmetje er nog (goed) op?
-Weet je zeker dat de ontsteking goed staat. Test met een stroboscoop.
B.
Het lijkt meer op :
-verstopte sproeier. Als je het deksel van de carb verwijdert zie je meteen 2 mengbuisjes (zijn die schoon) en 1 sproeier in de linker vlotterkamer. Om de andere sproeier te reinigen moet je eerst een schroefje achter op de rechter vlotterkamer verwijderen. Dan kun je met een klein schroevendraaiertje erbij.
-niet voldoende benzine? Merk je onder zware belasting (bergop) iets van haperend vermogen. Mogelijk kan de benzinepomp de vlotterkamer niet op niveau houden. Controleer of de pomp krachtig pompt. (Stootjesn benzine) Ishet filtertje waar de slang op de carb komt nog schoon?
-Gaat de gasklep wel helemaal open?
Leg een baksteen op het pedaal (motor uit!) en kijk van boven in de carb.
Staan beide gaskleppen helemaal verticaal? Zo niet kijk dan eens naar de gaskabel versteller (zwart kunstof buisje met ribbels en klemmetje onder luchtfilter) Zit het klemmetje er nog (goed) op?
-Weet je zeker dat de ontsteking goed staat. Test met een stroboscoop.
B.
Controleer of de vier moertjes nog goed vastgedraaid zitten waarmee je carburateur op het spruitstuk zit.
Controleer of de stationaire sproeier er nog goed in zit (zit aan buitenkant van carburateur: vooraan, beetje bovenaan, net achter olievulpijp).
Controleer of het spruitstuk niet ergens lek is.
Controleer of de stationaire sproeier er nog goed in zit (zit aan buitenkant van carburateur: vooraan, beetje bovenaan, net achter olievulpijp).
Controleer of het spruitstuk niet ergens lek is.
La vie est belle.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Re: inhouden door carb (denk ik)
Dan zit je luchtfilter los of is stuk.tejo schreef: Als ik gas geef hoor je een soort 'hol' geluid.
Vandaar dat ie met de choke erop beter loopt..
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
1 a 2 steeksleutels 12 ombuigen (goed verhitten anders breken ze), als je er een 13 op moet zetten zijn ze al eens vervangen door gewone M8 moertjes, waardoor je nog minder plaats hebt.Ramon2cv schreef:die 4 moertjes ja
je kan ze allemaal vast draaien op een na
daar komt geen steek of ring of wat voor sleutel dan ook tussen> tips
maar: valse lucht merk je veel meer bij stationair lopen, bij hoge toerentallen maakt een klein beetje extra lucht niet zo veel uit (i.v.m. de grote hoeveelheid lucht die de motor wel goed aanzuigt.
B.