koude start

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

koude start

Bericht door 2cv1988 » di 25 aug, 2009 11:49

als ik men eend laat binnen slapen (in de garage) en ik maak ze de volgende dag wakker, dan start ze binnen de seconde, dan pruttelt ze wat, even goed doorpompen en ze loopt als een klokje, maar nu. . . mijn vrouw heeft onlangs een splinternieuwe fiat 500 gekocht, (tegen mijn zin natuurlijk) maarja, haar fiat 500 slaapt nu binnen, en mijn eendje moet maar buiten staan, als ik ze dan smorgens wil starten, start ze echt slecht, met heel veel overslagen, ik heb nog geen truuks uitgeprobeerd van pompen of iets dergelijks, ik trek de choke gewoon een kwartslag uit , ik pomp 3x en dan begin ik te starten, ik durf niet te pompen tijdens het starten omdat ik ze anders misschien verzuip. . . heeft iemand hier truuks voor?
grtz

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 25 aug, 2009 12:31

Ik geef altijd vol gas zonder choke. Als ie dan aanslaat gas los en de choke uittrekken. Maar volgens mij is het bij veel eenden anders.
Eend voor allen, allen voor eend..

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » di 25 aug, 2009 12:54

kheb die truuk net eens geprobeerd, niets hoor. . . toch bedankt!

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » di 25 aug, 2009 13:27

Ik doe het meestal net andersom. Mijn eend slaapt ook buiten en ik start haar altijd met de choke open en zonder gas anders is de kans op verzuipen groot.
Starten is lopen na een nacht staan bij mij.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 25 aug, 2009 14:52

De mijne deed het ook het best met gewoon de choke vol open en niet aan het gas komen. Zodra hij dan loopt druk je gewoon de choke weer een stuk terug.

(beste optie is natuurlijk de fiat buiten te laten slapen :wink: maar daar heb je zelf vast ook aan gedacht :lol: )
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 25 aug, 2009 15:17

w8 ff inderdaad omgedraaide wereld, een fiat 500 welke met de modernste technieken goed bestand is tegen de roestduivel mot gewoon op straat slapen. De eend hoort ten alle tijden binnen. Daarbij komt nog dat de eend alleen meer waard wordt als ie niet verder roest en de fiat alleen maar minder.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 25 aug, 2009 15:34

Probeer eens een electronische ontsteking. De kosten heb je er binnen no-time uit wegens lager benzineverbruik. En hij start koud een stuk beter.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » wo 26 aug, 2009 10:30

Jeroen-citroen schreef:De mijne deed het ook het best met gewoon de choke vol open en niet aan het gas komen. Zodra hij dan loopt druk je gewoon de choke weer een stuk terug.

(beste optie is natuurlijk de fiat buiten te laten slapen :wink: maar daar heb je zelf vast ook aan gedacht :lol: )
ik kan niet op tegen mijn vrouw haar koppigheid! man man man het is erg vandaag de dag . . . :D

Gebruikersavatar
Bluespirit
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
Locatie: Brielle

Bericht door Bluespirit » wo 26 aug, 2009 10:35

Dat wordt dus nog een garagebox aanschaffen :wink:

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » wo 26 aug, 2009 10:35

ik heb eindelijk de truuk gevonden! de mijne start het best zonder choke of gas, na een halve minuut loopt ze, tijdens het starten gaat de startmotor alsmaar sneller en ik laat los als mijn oliedruklampje stopt met knipperen, dan begint ze te pruttelen voor 5 a 10 seconden, wat spelen met de choke en ik ben vertrokken. . . alle eenden zijn anders... toch bedankt voor jullie hulp!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 aug, 2009 12:14

2cv1988 schreef:ik heb eindelijk de truuk gevonden! de mijne start het best zonder choke of gas, na een halve minuut loopt ze,
mwah dat klinkt toch alsof er IETs niet 100% is hoor
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 26 aug, 2009 12:59

Met dit weer dan trek ik de choke maar 1/4 uit en start zonder gas te geven.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 26 aug, 2009 13:11

Is het niet dat er vocht in je bougiekabels komt (omdat ze misschien een beetje oud zijn) en dat daardoor het als ze buiten slaapt ze slecht start??
Het klinkt voor mij een beetje als vocht, door het verschil tussen binnen en buiten slapen. Neem aan dat je garage ook de buiten temperatuur heeft. Het is maar een ideetje hoor.

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » wo 26 aug, 2009 13:37

het kan, maar ik moet zeggen, ik heb mijn 2cv van mijn grootmoeder geerfd , zij had hem gekocht in 88 en toen ze stierf in 2004 is hij naar mij gegaan, nog nooit zijn er kabels vervangen geweest...

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 aug, 2009 14:20

dan zou ik dat definitely doen. grote kans dat ie stukken beter start en rijdt! en mag ik dan vragen of ie wel regelmatig een beurtje krijgt? ook doen! maakt je eend zoveel betrouwbaarder en het rijdt stukken fijner
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie