2cv koets op acadiane chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

2cv koets op acadiane chassis

Bericht door tweeceevee » wo 26 aug, 2009 09:58

Hallo, weet iemand of het plaatsen van een 2cv koets op een acadiane chassis mag ?
Dit in verband met een mogelijke aanschaf van een pick-up eend die op een acadiane chassis met kenteken staat, maar nog niet is gekeurd bij de rdw.(zit nu een gegalvaniseerd chassis onder met zelf ingeslagen nummer.)

Tweeceevee

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 26 aug, 2009 10:25

om kort te zijn, nee, kan niet,

1 acadiane chassis is langer dan die van een eend en kun en mag je niet inkorten (ah lees nu dat het al een pick-up eend is...) in principe mag je 1/3 van een auto wijzigen (koets, motor, chassis) dus andere koets plaatsen mag, ik ben met een zelfde project bezig, maar ik behoud mijn orginele chassis van een ACA. dus ja het mag maar dan wel met een goedgekeurd chassis

2 naar RDW met zelf ingeslagen nummer... zou ik niet doen en galva chassis is volgens mij ook zonder goedkeuring, dus krijg je nooit goedgekeurd, zeker als je er al een niet officieel nummer in hebt staan.

je kunt bij de aankoop overeenkomen dat de koop ontbonden wordt als de auto niet door de keuring komt.... (maar ik ben er bang voor, ze zijn niet makkelijk daar)

suc6

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Bluespirit
Beginner
Beginner

Bericht door Bluespirit » wo 26 aug, 2009 10:32

Nooit doen.
Zo'n eend is een mooie plantenbak. :cry:
Bij de apk zullen ze er niet moeilijk overdoen maar als je ooit wordt aangehouden of langs de RDW gaat ben je de pineut.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 26 aug, 2009 10:41

Galva chassis is zeker wel goedgekeurd sinds kort. Maar het feit dat er al een zelfingeslagen nummer in staat maakt het wel een stuk lastiger. De enige manier dat je hem nog goed gekeurd kan krijgen is als je het originele chassis er bij krijgt. Met het originele chassis-plaatje of voorpoot wil het misschien ook nog wel lukken, maar ik ben bang dat het lastig word!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 26 aug, 2009 11:51

Rossero schreef:Galva chassis is zeker wel goedgekeurd sinds kort.
voor aca? cool!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 26 aug, 2009 12:15

voor aca weet ik persoonlijk niet eigenlijk, voor 2cv wel en dat is toch nagenoeg, op 14 cm, hetzelfde?

Edit: Hier staat een heel verhaalf over gegalvaniseerde chassis. Uit dit verhaal maak ik op dat ieder chassis dat in duitsland goed is gekeurd in nederland ook toegestaan is. In ieder geval voor de 2cv. Ik denk dat met enkele brieven een aca chassis ook wel een keurmerk krijgen zal.

Plaats reactie