Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie eerste kennismaking met de eend.
Bij mij is het tres simple; mijn twee jaar oudere broer is al vanaf z'n derde eendengek. Dus het stond al vast dat hij later een eend zou kopen. Ik echter vond de kever veel mooier. Hij spaarde modelletjes van de lelijke eend en ik van de kever. Mn moeder had geregeld dat ik als jong jochie een keer in een kever mee mocht rijden, dat vond ik wel leuk eigenlijk.
Maar goed, op een gegeven moment had m'n broer z'n rijbewijs en na een paar jaartjes sparen kwam daar de eerste eend! Hoewel zo'n ding niet m'n hart had vond ik het een leuke wagen en ging dus mee om dat ding op te halen. Terwijl m'n broer aan het betalen was ging ik eens in die eend zitten en keer werkelijk m'n ogen uit:

Nou, en toen gingen we met dat ding naar huis..... Dat motorgeluid vond ik echt geweldig, en dan dat schakelen, zo'n geweldig klein voorruitje en dan al die mensen onderweg die moesten lachen. Al vrij snel stootte m'n broer met z'n knie de richtingaanwijzer-schakelaar eraf. Die kreeg ik in de handen geduwd waarbij ik dan af en toe te horen kreeg; links, rechts, links (thuis kwamen we er achter dat je hem er gewoon op en af kon schuiven).
Verder werd het wel érg warm in de eend, maar ja, hoe moet de kachel uit hè? Dus dat werd het klapraamje maar open zetten. Kreeg je het volgende probleem; hoe krijg je die weer dicht? etc. etc. Kortom; het was een hele avonturen rit. Toen dacht ik dus; dit wil ik ook!
Nu hebben we allebei een rode 2CV6Club (met rood dak). Het is vooral leuk als we met z'n tweeen ergens naartoe gaan. Als hij dan voorop rijdt en een scherpe bocht in gaat dan en ik dat ziet dan heb ik iets van: "