Hallo,
Vandaag ben ik bezig geweest met de carosserie van het cassis van mijn 2cv6 te scheiden, omdat aaan de linkerkant een gat in de dorpel was geroest. Precies op het deel waar de krik versteviging zit (vlak bij het achterspatbord.)
Bij nadere inspectie bleken er nog wat problemen de zijn, namelijk:
1. De moer van de middenslee van de voorstoel is dol. Ik wil het gat doorboren en een moer onder de bodemplaat zetten, zodat ik een langere bout kan gebruiken om de slede vast te zetten;
2 De voorste rand van voetenbak is ook aan het rotten en ik denk dat ik er een nieuwe in moet (laten) lassen. Ik ben niet zo'n held met een haakseslijp of flex. Is er een andere maniet om de oude voetenbak weg te halen??
3. Ditzelfde geldt voor het deel van de bodem dat boven de achteras en onder het vloerdeel waar de voorpoten van de achterbank op rusten. Is hier ook een andere manier voor om deze eruit te halen zonder een haakseslijp te moeten gebruiken??
Misschien dat iemand uit (Zeeuws) Vlaanderen mij practisch zou kunnen adviseren wat en hoe te doen.
Groet,
Henny
chassisproblemen
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als dorpel achter zo ver weg is zal dit ook wel rot zijn:

Punt 1, gewoon helicoil in laten zetten is veel betere oplossing.
Punt 2 zal met de slijper moeten, met blikschaar kom je er niet bij en de puntlassen krijg je ook niet netjes los. Zeker omdat de voetenbak dubbel plaatwerk is.
punt 3 zie punt 2.

Punt 1, gewoon helicoil in laten zetten is veel betere oplossing.
Punt 2 zal met de slijper moeten, met blikschaar kom je er niet bij en de puntlassen krijg je ook niet netjes los. Zeker omdat de voetenbak dubbel plaatwerk is.
punt 3 zie punt 2.