Waarschuwingslichten
Waarschuwingslichten
Geachte forum leden.
Wie heeft een oplossing voor het onderstaand probleem (pje).
Ik ben aan het restaureren met een Deux Chevaux uit 1975 waarvan de kabelboom verbrand was.Via marktplaats heb ik een goede kabelboom gekocht.Deze kabelboom was bijna identiek,alleen ook uitgevoerd met stekker voor waarschuwingslichten. Ik heb alles aangesloten (ook schakelaar voor de waarschuwingslichten) en alles werkt perfect.
Nu het probleem (pje).
Motor loopt.
Zet de waarschuwingslichten aan.
Zet contact af -------Motor loopt door.
Doe de waarschuwingslichten uit en de motor slaat af.
Volgens mijn bescheiden mening moet de waarschuwingsstekker of schakelaar dan contact maken met de draad welke naar de bobine gaat.
Ik ben wel in het bezit van een kabelboomtekening, maar daarop kun je niet zien waar de draden ergens aan elkaar komen. En een bedradingschema waar ook de waarschuwingslichten op staan kan ik nergens vinden.
Zou hulp van het forum zeer op prijs stellen.
Groetjes Helo.
Wie heeft een oplossing voor het onderstaand probleem (pje).
Ik ben aan het restaureren met een Deux Chevaux uit 1975 waarvan de kabelboom verbrand was.Via marktplaats heb ik een goede kabelboom gekocht.Deze kabelboom was bijna identiek,alleen ook uitgevoerd met stekker voor waarschuwingslichten. Ik heb alles aangesloten (ook schakelaar voor de waarschuwingslichten) en alles werkt perfect.
Nu het probleem (pje).
Motor loopt.
Zet de waarschuwingslichten aan.
Zet contact af -------Motor loopt door.
Doe de waarschuwingslichten uit en de motor slaat af.
Volgens mijn bescheiden mening moet de waarschuwingsstekker of schakelaar dan contact maken met de draad welke naar de bobine gaat.
Ik ben wel in het bezit van een kabelboomtekening, maar daarop kun je niet zien waar de draden ergens aan elkaar komen. En een bedradingschema waar ook de waarschuwingslichten op staan kan ik nergens vinden.
Zou hulp van het forum zeer op prijs stellen.
Groetjes Helo.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Bluespirit
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 19:37
- Locatie: Brielle
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
Re: Waarschuwingslichten
haha! dat heb ik nog nooit gehoord!Helo schreef: Motor loopt.
Zet de waarschuwingslichten aan.
Zet contact af -------Motor loopt door.
Doe de waarschuwingslichten uit en de motor slaat af.

met alle respect, maar ik lig dubbel achter mijn laptop...

alarm lichten of richting aanwijzer?
en hoe kom je er eigenlijk achter dat hij pas afslaat als je die uitzet?

en natuurlijk welkom op het forum!
Lars
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Ik heb het ook, alleen net iets anders.
Ik start niet met de sleutel maar met een knop voor kontact en een voor starten.
Als ik het knopje van de alarmlichten ingedrukt houdt, (als het kontact uit staat) dan kan ik starten, de motor blijft dan lopen. Maar zodra ik het knopje loslaat, gaat de motor weer uit.
Ik vond het ook al vreemd.
Wat je wel moet doen als je een alarmlichtenschakelaar inbouwt, is het stroomdiefje, wat na het stekkertje zit voor de alarmlichten, verwijderen. Misschien lost dat al een gedeelte op.
En een lampje voor de alarmlichten op je dashboard (zodat je binnen kunt zien dat ze aan zijn) is verplicht voor de APK.
Ik start niet met de sleutel maar met een knop voor kontact en een voor starten.
Als ik het knopje van de alarmlichten ingedrukt houdt, (als het kontact uit staat) dan kan ik starten, de motor blijft dan lopen. Maar zodra ik het knopje loslaat, gaat de motor weer uit.
Ik vond het ook al vreemd.
Wat je wel moet doen als je een alarmlichtenschakelaar inbouwt, is het stroomdiefje, wat na het stekkertje zit voor de alarmlichten, verwijderen. Misschien lost dat al een gedeelte op.
En een lampje voor de alarmlichten op je dashboard (zodat je binnen kunt zien dat ze aan zijn) is verplicht voor de APK.
Eend voor allen, allen voor eend..