Leek in restraureren

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
GeertVanhove
Beginner
Beginner

Leek in restraureren

Bericht door GeertVanhove » do 3 sep, 2009 21:58

Hoi,
ik heb zo'n 13 jaar geleden een perfect rijdende 2PK gekocht en er 3 jaar veel plezier aan beleefd. Sindsdien staat deze stil, te wachten om er opnieuw mee aan de slag te gaan.
2 problemen:
1. ik heb persoonlijk weinig kaas gegeten van automechanica, en ben dus slecht uitgerust qua materiaal om aan deze klus te beginnen. Is het wel slim om aan een de restauratie van zo'n auto te beginnen? Volgens kenners is het chassis nog in uitstekende conditie maar is de moter vastgelopen.
2. Alle boorddocumenten zijn verloren. Volgens de concessiehouder is het nog maar de vraag of ik alle paperassen wel zal kunnen opnieuw aanvragen op er opnieuw een gekeurd/rijdend geheel van te maken.
Een ding is alvast wel aanwezig; ik heb er opnieuw enorm veel zin in gekregen. En een site als deze heeft daar zeker toe bijgedragen
Tot gauw.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door landloper » do 3 sep, 2009 22:19

Een ander motortje is niet zo'n probleem en daar heb je ook niet veel speciaal gereedschap voor nodig. Begin met de papieren want dat schijnt in B niet echt simpel te zijn.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 3 sep, 2009 23:03

aangeven als gestolen .
dan met het bewijs van de politie , naar de garage voor aanvraag nieuwe documenten.
is even wat lopen maar moet toch niet echt een probleem zijn denk ik .
moet er alleen je tijd even in steken .
see you when you see me

Plaats reactie