Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag wat verfhandels langs gegaan en weer iets wijzer wat betreft prijzen en verf.
Ik zit nu te twijfelen om Rust-Oleum te gebruiken. Deze kan ik goedkoper aankomen dan Industrielak en valt volgens een van de winkels zelfs onder industrielak. Deze verf kunnen ze ook in diverse RAL-kleuren leveren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of valt dit onder de Hammerite familie?
Ik zit nu te twijfelen om Rust-Oleum te gebruiken. Deze kan ik goedkoper aankomen dan Industrielak en valt volgens een van de winkels zelfs onder industrielak. Deze verf kunnen ze ook in diverse RAL-kleuren leveren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of valt dit onder de Hammerite familie?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ik heb niet zulke goede ervaringen met rustoleum, het is zeer gevoelig voor weersveranderingen (lees, bij vorst heeft het de neiging om te krimpen, met craquelee als resultaat)
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Wijzonol Industrielak. Dat kan je na een maand of 2-3 ook nog eens met commandant uitpoetsen, met als resultaat dat de boel goed glimt. Wel even licht opschuren of primeren vantevoren.
industrielak vóór het uitpoetsen:

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Wijzonol Industrielak. Dat kan je na een maand of 2-3 ook nog eens met commandant uitpoetsen, met als resultaat dat de boel goed glimt. Wel even licht opschuren of primeren vantevoren.
industrielak vóór het uitpoetsen:

- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Wijzonol of Sigma industrielak was inderdaad de andere (duurdere) optie. Deze zou op 35,- de liter komen.
Ze maakte me bij de winkel die Rust-Oleum had wijs dat deze 35,- per 2,5 liter is. Maar als ik de prijzen op internet zie, dan is dit eerder ook voor 1 liter blik.
Het mat maken van de verf werd niet aangeraden, omdat de eigenschappen van de verf dan iets veranderen in het nadeel.
Hoeveel zou je voor een Ami nodig hebben? 2 liter ofzo?
Kon je met de Wijzonol volstaan met 1 laag of moest je er meerdere zetten?
Ze maakte me bij de winkel die Rust-Oleum had wijs dat deze 35,- per 2,5 liter is. Maar als ik de prijzen op internet zie, dan is dit eerder ook voor 1 liter blik.
Het mat maken van de verf werd niet aangeraden, omdat de eigenschappen van de verf dan iets veranderen in het nadeel.
Hoeveel zou je voor een Ami nodig hebben? 2 liter ofzo?
Kon je met de Wijzonol volstaan met 1 laag of moest je er meerdere zetten?

PuNk RoCK LosEr
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
mijn ervaring is dat als je het rolt op een stroeve ondergrond, het goed dekt. In principe heb je aan een à 2 lagen genoeg, afhankelijk hoe dik je het wilt hebben. Ik heb één keer een hele daf gerold, kwam met 0,75 l precies uit. Ami is iets groter, dus met 1,5 liter zou je er makkelijk moeten komen, en heb je nog wat extra over
-
- Veelvuldig poster
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag bij de verfdump in Den Bosch geweest en anderhalve liter vensterlak of zoiets van een of ander duits merk meegenomen. Dit zou dezelfde eigenschappen hebben als industrielak. Al bleef autolak het beste, dit was een redelijk alternatief.
Hij gaat geschilderd worden in RAL 5009 zijdeglans met een glans zwarte motorkap.
Zoiets dus (maar dan met zwarte motorkap):

Met dank aan Rossero voor de photoshop.
Hij gaat geschilderd worden in RAL 5009 zijdeglans met een glans zwarte motorkap.

Zoiets dus (maar dan met zwarte motorkap):

Met dank aan Rossero voor de photoshop.
PuNk RoCK LosEr
-
- Heavy user
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: