Ondertussen hebben we niet stilgezeten, mijn chassis alsook achtersubframe zijn aangekomen!
Uiteindelijk is het een gegalvaniseerd Citroen-chassis geworden.
Het oude heb ik zo achtergelaten:

't Was een beetje krom nadat ik het op de heftruck geladen had en ermee tegen een kist reed

echt veel stijfheid zat er niet meer in.
Verder heb ik nog mijn velgen geschuurd, gespoten en van nieuwe banden laten voorzien:
Om het geheel in stijl verder af te maken heb ik een setje inox remleidingen gekocht, en nieuwe rempompjes voor de achterremmen
Mijn achteras is geschuurd, geverfd, van nieuwe remleidingen en remtrommels voorzien en de lagers zijn gepoetst, ingevet en teruggezet. Ik wacht nu nog op mijn remtrommels waar nieuwe wiellagers ingezet worden. De vooras ondergaat een gelijkaardige behandeling.
Het afhalen van de flanken was een verhaal appart, vooral de RVS bouten in de "dorpels". Hiervan heb ik de koppen kapotgeslepen en afgebeiteld.
En zo kwam ik vorige week toe aan het renoveren van de stoelen en de plastiek.
Bij de plastiek wordt de uitgescheurde koplampbevestiging de grootste uitdaging.
Zo hoort het:
Zo is de andere kant:
Het terugplakken doe ik met reservestukjes ABS opgelost in Aceton en gewapend met glasvezel.
Verder heb ik ontdekt dat met een simpele aceton-penseelstrijk de bijzonder vergrijsde plastiek weer een ongeveer groene kleur krijgt
Om af te sluiten de flater van de week:
Na een leeg potje verf nooit blindelings iets anders opentrekken... Het kan al eens groen uitvallen