klembout stuurbuis rondselas
klembout stuurbuis rondselas
Beste mensen,
Ik ben bezig een nieuwe klembout rond de stuurbuis met daarin de rondselas aan te brengen.
Echter, ik krijg de stuurbuis niet omhoog om de oude klem weg te halen en de nieuwe klem tussen stuurbuis en rondsel as te plaatsen.
Uiteraard heb ik de oude klem los gemaakt en ik heb de vergrendelring van het stuurslot los gehaald .
De stuurbuis krijg ik maar een centimeter omhoog! Of, moet ik "met brute kracht"werken?
Of moet er nog meer losgemaakt worden???
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Vrgrt
Hassie.
Ik ben bezig een nieuwe klembout rond de stuurbuis met daarin de rondselas aan te brengen.
Echter, ik krijg de stuurbuis niet omhoog om de oude klem weg te halen en de nieuwe klem tussen stuurbuis en rondsel as te plaatsen.
Uiteraard heb ik de oude klem los gemaakt en ik heb de vergrendelring van het stuurslot los gehaald .
De stuurbuis krijg ik maar een centimeter omhoog! Of, moet ik "met brute kracht"werken?
Of moet er nog meer losgemaakt worden???
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Vrgrt
Hassie.
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- André Post
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
FF rustig aan Hassie, eerst nog maar eens een enorme hoeveelheid kruipolie er tussen en de boel een nachtje laten weken. Vervolgens stuur demonteren en met een nylon hamer tegen de onderkant van je stuurplaat slaan, je weet wel dat ding waar je stuur aan vast zit. En gewoon rustig aan, komt uiteindelijk wel los. Desnoods onderzijde stuurbuis de pijp bij de gleuf iets uit elkaar tikken, klein beetje moet al voldoende zijn.
Je hebt de zwarte ronde afdekkap en daaronder zit de massieve vergrendelring met de twee imbussbouten. ik hoop dat je deze ook los hebt?Hassie schreef:AZL57: de vergrendelring van het stuurslot heb ik los naar beneden laten vallen.
Idd kan de stuurbuis soms zeer vast zitten.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Ja, AZL57, het boutje is er uit. Door regen vandaag niets kunnen doen. Morgen ga ik er mee aan de gang.AZL57 schreef:Er is een tapse vork in de handel om het stuur van het stuurhuis af te tikken. Heb je het boutje helemaal uit de klem onder gehaald? Dit valt namelijk in de groef van de rondsel.
Vrgrt
Hassie.
Ben vanmiddag bezig geweest, stuurstang nog niet los gekregen! Wel +/- 3/4 cm omhoog maar blijft nog vastzitten op het bovenste deel van het rondsel.
AZL57 is die tapse vork een soort koevoet die je rond het rondsel plaatst om daarna het stuurstang omhulsel omhoog te duwen? Zo ja dan kan ik wellicht iets dergelijks fabriceren.
AZL57 is die tapse vork een soort koevoet die je rond het rondsel plaatst om daarna het stuurstang omhulsel omhoog te duwen? Zo ja dan kan ik wellicht iets dergelijks fabriceren.
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
Ja zoiets, maar de opening van de vork mag niet breder zijn dan het rondsel asje.
http://www.thepartsbin.com/cartools/images/otc-7266.jpg
http://www.thepartsbin.com/cartools/images/otc-7266.jpg
diverse Citroens, wat anders.