Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren
-
- Beginner
Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren
Hallo mede-2CV'ers,
Ik heb een probleem met mijn 2CV's!
Probleem 1:
2CV6 Special 1981
Als ik een uurtje heb gereden verlies ik alle druk op mijn pedaal en moet ik stevig pompen om tot stilstand te komen. Na een minuut of 10 is de druk weer normaal en kan ik weer verder! (met zweet op mijn rug). Inmiddels heb ik de remleidingen weggebogen van de uitlaat en beide wielremcilinders achter en de hoofdremcilinder vervangen maar het probleem blijft!! Wie weet waar de oorzaak ligt?
Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Bij de APK constateerde ze remverschil achter (bijrijderszijde) van meer dan 40 %. Nieuwe wielremcilinders erop, de boel weer lekker opgeschuurd en bijgesteld. Herkeuring ...... weer 40% alsof ik er niets aan had gedaan! Wie weet waar ditaan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt,
Arie
Ik heb een probleem met mijn 2CV's!
Probleem 1:
2CV6 Special 1981
Als ik een uurtje heb gereden verlies ik alle druk op mijn pedaal en moet ik stevig pompen om tot stilstand te komen. Na een minuut of 10 is de druk weer normaal en kan ik weer verder! (met zweet op mijn rug). Inmiddels heb ik de remleidingen weggebogen van de uitlaat en beide wielremcilinders achter en de hoofdremcilinder vervangen maar het probleem blijft!! Wie weet waar de oorzaak ligt?
Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Bij de APK constateerde ze remverschil achter (bijrijderszijde) van meer dan 40 %. Nieuwe wielremcilinders erop, de boel weer lekker opgeschuurd en bijgesteld. Herkeuring ...... weer 40% alsof ik er niets aan had gedaan! Wie weet waar ditaan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt,
Arie
-
- Veelvuldig poster
Re: Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren
vastzittende remschoenen? Dat zou je gemerkt moeten hebben bij de demontage....Arie Mehari schreef: Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Alvast bedankt,
Arie
geen idee eigenlijk...
graag gedaan.....
(zelf niet zo technisch) maar het volgende is bij mij gebeurt :
was ook teveel verschil , en na het omruilen van de deksels,rechts=naar links en andersom was dit een stuk minder
klinkt heel onbenullig dit maar het bleek destijds voor mijn eend de oplossing.
Succes!
Welkom trouwens( enne ook een mehari?zoals je naam doet vermoeden
?)
was ook teveel verschil , en na het omruilen van de deksels,rechts=naar links en andersom was dit een stuk minder
klinkt heel onbenullig dit maar het bleek destijds voor mijn eend de oplossing.
Succes!
Welkom trouwens( enne ook een mehari?zoals je naam doet vermoeden

- André Post
- Heavy user
Ik ken een geval waarbij de stofkapjes van de nieuwe remcilinders zo stug waren
dat ze de zuigers verder terug drukten dan de schoenen zelf.
"81 heeft schijfremmen?
Kan ook met trommels, remmen slepen iets waardoor ze over verhit raken, vooral voor.
dat ze de zuigers verder terug drukten dan de schoenen zelf.
"81 heeft schijfremmen?
Kan ook met trommels, remmen slepen iets waardoor ze over verhit raken, vooral voor.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Beginner
Probleem 2 is inmiddels opgelost! Voor de zoveelste keer de trommels eraf, nu nieuwe remschoenen erop, alles grondig schoongemaakt trommels gewisseld en afgesteld! Fluitend door de apk! Geen idee wat nu het probleem was maar het is opgelost.
Op naar probleem 1:
Bij het vervangen van de hoofdremcilinder en niet lang daarna de wielremcilinders heb ik beide keren de remmen grondig ontlucht! De ouwe lhm zou er nu wel uit moeten zijn denk ik maar aankomend weekend zal ik het reservoir eens leegtrappen en opnieuw vullen. Wie weet!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Op naar probleem 1:
Bij het vervangen van de hoofdremcilinder en niet lang daarna de wielremcilinders heb ik beide keren de remmen grondig ontlucht! De ouwe lhm zou er nu wel uit moeten zijn denk ik maar aankomend weekend zal ik het reservoir eens leegtrappen en opnieuw vullen. Wie weet!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Heb dit probleem een tijd geleden gehad. Alles vervangen en niks leek te helpen.
Zijn de achterremmen goed afgesteld?
LHM geheel vervangen en de auto ontluchten door hem ook eens te ontluchten met de kant waar de ontluchtingsnippel voor zit opgekrikt. Dan haal je de laatste lucht eruit. Dit was bij mij vermoedelijk het probleem.
Zijn de achterremmen goed afgesteld?
LHM geheel vervangen en de auto ontluchten door hem ook eens te ontluchten met de kant waar de ontluchtingsnippel voor zit opgekrikt. Dan haal je de laatste lucht eruit. Dit was bij mij vermoedelijk het probleem.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!