Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Arie Mehari
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 22:41

Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren

Bericht door Arie Mehari » zo 20 sep, 2009 22:51

Hallo mede-2CV'ers,

Ik heb een probleem met mijn 2CV's!

Probleem 1:

2CV6 Special 1981
Als ik een uurtje heb gereden verlies ik alle druk op mijn pedaal en moet ik stevig pompen om tot stilstand te komen. Na een minuut of 10 is de druk weer normaal en kan ik weer verder! (met zweet op mijn rug). Inmiddels heb ik de remleidingen weggebogen van de uitlaat en beide wielremcilinders achter en de hoofdremcilinder vervangen maar het probleem blijft!! Wie weet waar de oorzaak ligt?

Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Bij de APK constateerde ze remverschil achter (bijrijderszijde) van meer dan 40 %. Nieuwe wielremcilinders erop, de boel weer lekker opgeschuurd en bijgesteld. Herkeuring ...... weer 40% alsof ik er niets aan had gedaan! Wie weet waar ditaan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

Arie

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Re: Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren

Bericht door Captain Krimson » zo 20 sep, 2009 23:34

Arie Mehari schreef: Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Bij de APK constateerde ze remverschil achter (bijrijderszijde) van meer dan 40 %. Nieuwe wielremcilinders erop, de boel weer lekker opgeschuurd en bijgesteld. Herkeuring ...... weer 40% alsof ik er niets aan had gedaan! Wie weet waar ditaan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

Arie
vastzittende remschoenen? Dat zou je gemerkt moeten hebben bij de demontage....

geen idee eigenlijk...










graag gedaan.....

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » ma 21 sep, 2009 01:00

(zelf niet zo technisch) maar het volgende is bij mij gebeurt :
was ook teveel verschil , en na het omruilen van de deksels,rechts=naar links en andersom was dit een stuk minder
klinkt heel onbenullig dit maar het bleek destijds voor mijn eend de oplossing.
Succes!
Welkom trouwens( enne ook een mehari?zoals je naam doet vermoeden :D ?)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2177
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 21 sep, 2009 05:40

Ik ken een geval waarbij de stofkapjes van de nieuwe remcilinders zo stug waren
dat ze de zuigers verder terug drukten dan de schoenen zelf.
"81 heeft schijfremmen?
Kan ook met trommels, remmen slepen iets waardoor ze over verhit raken, vooral voor.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5188
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 21 sep, 2009 18:12

vocht in je remvloesitof of is ie ook vervangen?
diverse Citroens, wat anders.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 21 sep, 2009 21:09

ik denk idd ook vocht. Oude remvloeistof bevat vaak teveel vocht wat vervolgens erg snel gaat koken (en dus veranderdt in gas) Een gas is samendrukbaar en een vloeistof niet, met als gevolg dat je remdruk wegvalt.
AZ A2 '70
AK400 '76

Arie Mehari
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 22:41

Bericht door Arie Mehari » wo 23 sep, 2009 18:15

Probleem 2 is inmiddels opgelost! Voor de zoveelste keer de trommels eraf, nu nieuwe remschoenen erop, alles grondig schoongemaakt trommels gewisseld en afgesteld! Fluitend door de apk! Geen idee wat nu het probleem was maar het is opgelost.

Op naar probleem 1:

Bij het vervangen van de hoofdremcilinder en niet lang daarna de wielremcilinders heb ik beide keren de remmen grondig ontlucht! De ouwe lhm zou er nu wel uit moeten zijn denk ik maar aankomend weekend zal ik het reservoir eens leegtrappen en opnieuw vullen. Wie weet!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5188
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 23 sep, 2009 20:30

zijn de voorremmen ook gereviseerd (nieuwe rubberringen?) Ik had hier laatst een exemplaar dat beschadigde zuigertjes in de voorremmen had, de blokkeerde op gegeven moment gewoon.
diverse Citroens, wat anders.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » do 24 sep, 2009 10:38

Arie Mehari schreef:aankomend weekend zal ik het reservoir eens leegtrappen en opnieuw vullen. Wie weet!
Best ook even de leidingen doorpompen dan.
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 25 sep, 2009 10:33

Heb dit probleem een tijd geleden gehad. Alles vervangen en niks leek te helpen.

Zijn de achterremmen goed afgesteld?
LHM geheel vervangen en de auto ontluchten door hem ook eens te ontluchten met de kant waar de ontluchtingsnippel voor zit opgekrikt. Dan haal je de laatste lucht eruit. Dit was bij mij vermoedelijk het probleem.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie