Visserkevis´ Dyane
-
- Gebruiker
APK -jahoe!-
Ze heeft dus inderdaad weer APK!!
Ik heb de aanbieding van Euromaster gebruikt, voor 9,95 euro keuren. Loopt trouwens tot 25 sept.
Bij de opmerkingen: 4x advies banden ivm profiel <2mm + fuseepennen advies.
Voor de rest dus helemaal ok.
Wat een blij gevoel geeft het om nu niet alleen een Dyane in de schuur te hebben staan, maar er ook gewoon elk moment in te kunnen stappen en rond te rijden!!
Ik ga gelijk zoeken naar een of andere meeting.
Hier de foto's van hoe ze er nu bij staat. Ze is trouwens alleen technisch gerestaureerd, niet optisch. De roest aan de deuren en haar billen komt nog wel (is wel behandeld maar niet mooi).
Motortje loopt erg lekker. Ze maakt wel goed wat herrie, dus zometeen de motorkap en het schutbord toch maar volprakken met isolatie. Schakelen doet ze beter dan menig moderne auto trouwens.
Het interieur heeft eigenlijk alleen nog een lucht/vocht doorlatende vloerbedekking nodig en tochtstrippen in de ventilatiebakken. Vooral dat laatste heeft wel prioriteit.
Wat er nog meer...oja de stuurstang zit niet in de goede positie gemonteerd. Dus scheef stuur. Maarja is alleen optisch. komt ook nog wel.
Verder eerst maar es even het stof eruit rijden!!
Als je in de buurt van Hilversum woont ga me voorlopig veel voorbij zien komen!
De foto's (nog een keer
)

HULDE AAN RUSTY!!!!
Ik heb de aanbieding van Euromaster gebruikt, voor 9,95 euro keuren. Loopt trouwens tot 25 sept.
Bij de opmerkingen: 4x advies banden ivm profiel <2mm + fuseepennen advies.
Voor de rest dus helemaal ok.
Wat een blij gevoel geeft het om nu niet alleen een Dyane in de schuur te hebben staan, maar er ook gewoon elk moment in te kunnen stappen en rond te rijden!!
Ik ga gelijk zoeken naar een of andere meeting.
Hier de foto's van hoe ze er nu bij staat. Ze is trouwens alleen technisch gerestaureerd, niet optisch. De roest aan de deuren en haar billen komt nog wel (is wel behandeld maar niet mooi).
Motortje loopt erg lekker. Ze maakt wel goed wat herrie, dus zometeen de motorkap en het schutbord toch maar volprakken met isolatie. Schakelen doet ze beter dan menig moderne auto trouwens.
Het interieur heeft eigenlijk alleen nog een lucht/vocht doorlatende vloerbedekking nodig en tochtstrippen in de ventilatiebakken. Vooral dat laatste heeft wel prioriteit.
Wat er nog meer...oja de stuurstang zit niet in de goede positie gemonteerd. Dus scheef stuur. Maarja is alleen optisch. komt ook nog wel.
Verder eerst maar es even het stof eruit rijden!!
Als je in de buurt van Hilversum woont ga me voorlopig veel voorbij zien komen!
De foto's (nog een keer

HULDE AAN RUSTY!!!!
Broem, dat zouden meer mensen moeten doen
-
- Gebruiker
klopt
Er hoort inderdaad een 1 spakig stuur op. :roll
Alleen toen ik de Dyane vanuit haar schuur naar huis toe reed miste ik gelijk de zwaluwstaart om mijn handen op te leggen. Dus toen ik de kans kreeg heb ik hem gelijk geruild voor deze zwaluwstaart.
Alleen toen ik de Dyane vanuit haar schuur naar huis toe reed miste ik gelijk de zwaluwstaart om mijn handen op te leggen. Dus toen ik de kans kreeg heb ik hem gelijk geruild voor deze zwaluwstaart.
-
- Veelvuldig poster
hey forummers,
foto's zijn altijd mooier dan de werkelijkheid
maar volgens mij heeft Michiel em ook gepoetst en dat scheelt ook wel, maar autotje ziet er idd goed uit en gaat zeker weer heel wat jaren mee! wel binnenkort alle holle ruimtes behandelen tegen roest, daar zijn we niet meer aan toe gekomen.
greetzzzzzzz
Rusty
foto's zijn altijd mooier dan de werkelijkheid

greetzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Gebruiker
tapijtje
Inderdaad, die matten moeten er zeker binnenkort uit!!
Ze liggen er alleen in tot ik de moeite heb genomen om naar de kwantum te gaan.
Wat Crusty zegt is ook waar hoor, ik heb natuurlijk de minst roestige bultige kanten op de foto gezet
vooral de achterspatborden zijn deukig roestig en lelijk. Maar ach en ja. Dat komt wel weer toch.
Hoeveel meter heb je trouwens nodig van dat kwantum tapijt? Is de breedte van de rol de lengte van de dyane zowat?
Ze liggen er alleen in tot ik de moeite heb genomen om naar de kwantum te gaan.
Wat Crusty zegt is ook waar hoor, ik heb natuurlijk de minst roestige bultige kanten op de foto gezet

vooral de achterspatborden zijn deukig roestig en lelijk. Maar ach en ja. Dat komt wel weer toch.
Hoeveel meter heb je trouwens nodig van dat kwantum tapijt? Is de breedte van de rol de lengte van de dyane zowat?
-
- Heavy user
bedenk wel dat helemaal nix aan tapijt in de auto leggen nog steeds het beste is. wil je perse er iets in, dan idd met een open rug.
welke kleur is jouw dyane? vind het echt een hele mooie kleur (op mijn beeldscherm in ieder geval)
vind het toch jammer dat citroen destijds is over gestapt op de plastic gille
welke kleur is jouw dyane? vind het echt een hele mooie kleur (op mijn beeldscherm in ieder geval)
vind het toch jammer dat citroen destijds is over gestapt op de plastic gille
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
kleur
De kleur heet Blue lagune. Jawel. Tis een groen soortig blauw in elk geval. Toen we kleurstaaltje bij de gamma meenamen op het oog kwamen we er niet eens bij in de buurt qua kleur. Het is groener dan de meeste blauwe kleuren.
Ze is trouwens blue lagune met warm bruin (roest).
Helemaal geen tapijt lijkt me zo kaal??
En een beetje tapijt dempt toch ook weer dacht ik?
Ze is trouwens blue lagune met warm bruin (roest).
Helemaal geen tapijt lijkt me zo kaal??
En een beetje tapijt dempt toch ook weer dacht ik?
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ik gebruikt ondervilt en daarop projecttapijt, mijn vorige set verkocht aan een 2cv rijder voor 10 euro of zo iets. Projecttapijt is inderdaad 2 meter breedt, meer dan voldoende voor de mat. Je hebt dus maar 1,5 meter nodig. Leuke is dat je de rubber matten kunt gebruiken om de juiste pasvorm af te tekenen.
Net ff gekeken en het is 4 meter en kost 22 euro per meter in de kleuren grijs, antraciet en beige.
Net ff gekeken en het is 4 meter en kost 22 euro per meter in de kleuren grijs, antraciet en beige.
-
- Gebruiker
Als je op zoek bent naar een meeting o.i.d. waarbij je verzekerd bent dat er soortgenootjes komen dan is er op 25 oktober een puzzelrit in Rhenen georganiseerd door de Dyane Vereniging.
En lid worden kan natuurlijk ook altijd
Zie ook de site van de Dyane Verening (www.dyane.nl)
Wat betreft bekleding, ik heb de bak van mijn Aacadiane bekleed met vilt. En daarover ligt alleen op de vloer een laag foam (schuirubber)
Het voordeel van vilt is, dat het vocht opzuigt en doorlaat (versdampt).
Ik heb niks vast geplakt, dus ingeval van (te) veel water in de auto ligt alles er binnen de 5 minuten uit.
Succes !!!
Jeroen
En lid worden kan natuurlijk ook altijd

Zie ook de site van de Dyane Verening (www.dyane.nl)
Wat betreft bekleding, ik heb de bak van mijn Aacadiane bekleed met vilt. En daarover ligt alleen op de vloer een laag foam (schuirubber)
Het voordeel van vilt is, dat het vocht opzuigt en doorlaat (versdampt).
Ik heb niks vast geplakt, dus ingeval van (te) veel water in de auto ligt alles er binnen de 5 minuten uit.
Succes !!!
Jeroen
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gefeliciteert met de APK. Hij ziet er op zich goed uit. Ik ben met mijn dyane nu aan het optische bezig. Je komt dan een hoop tegen (wat je misschien niet wilt weten).
Ik heb niks op de grond liggen. En je hebt wel een mooi interieur. Ik heb alles opnieuw laten bekleden.
Ik heb niks op de grond liggen. En je hebt wel een mooi interieur. Ik heb alles opnieuw laten bekleden.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak