Dak volledig gescheurd

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
PieterMX
Eenmalige poster
Contacteer:

Dak volledig gescheurd

Bericht door PieterMX » di 7 dec, 2004 15:48

Oke, ik weet niet of dit dom van mij was of dat het dak gewoon aan vernieuwing toe is (zoals overigens het gehele plaatwerk en 75% van de overige onderdelen :roll: ), maar het ging als volgt:

Het dak zat niet overal vast. D.w.z. in het midden zitten 2 platte uitsteeksels, die door metalen clips (die met potnagels, of wat het ook moge zijn, aan het dak vast zitten) gestoken kunnen worden, deze zaten los (vorige keer te lui geweest bij het vastmaken van het dak...).

Ik aan één kant de clip vastmaken, gaat prima (immers geen spanning op het dak want aan de andere kant zit hij nog los). Aan de andere kant kreeg ik de klip er niet op (moest erg hard trekken). Na wat minuutjes prutsen maar eens andersom geprobeerd... Waterpomptang er bij gehaald om wat makkelijker te kunnen trekken, en jawel! Scheurt me opeens dat hele dak (over de lengte)! Weg dak :evil: :twisted: :evil: !!!!

Doe ik nou iets verkeerd, is die eend uitgezet en het dak daardoor te krap of was simpel weg dit dak aan vervanging toe?
Met vriendelijke groet,

Pieter Zandbergen

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » di 7 dec, 2004 15:52

Hoi

Ik denk gewoon dat je dak af was, maar met een waterpomptang???

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 7 dec, 2004 17:09

Hahahahaha!!!
:D :P :D :P :D
Ik zie het voor me.

Maar je hebt toch wel je dakje eerst aan de voorkant los gemaakt voordat je begon te sleuren, mag ik hopen? Om de spanning er af te halen. Uit je verhaal concludeer ik dat je dat niet hebt gedaan, in dat geval is het inderdaad je eigen schuld. :oops:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » di 7 dec, 2004 17:31

en het kan ook zijn dat je dakje is gekrompen....

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 7 dec, 2004 20:20

ik vermoed ook dat je dakje wat gekrompen is en daardoor ook makkelijker scheurt.

Maar met een waterpomptang je dak vastmaken vind ik ook wel weer een uiterste!!! :shock:

Welkom op het forum trouwens. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gast

Bericht door Gast » di 7 dec, 2004 20:42

Hanzzl schreef:Hahahahaha!!!
:D :P :D :P :D
Ik zie het voor me.

Maar je hebt toch wel je dakje eerst aan de voorkant los gemaakt voordat je begon te sleuren, mag ik hopen? Om de spanning er af te halen. Uit je verhaal concludeer ik dat je dat niet hebt gedaan, in dat geval is het inderdaad je eigen schuld. :oops:
Was losgehaald, de spanning op het dak was dan ook over de breedte (niet de lengte).

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » di 7 dec, 2004 23:38

Eeen waterpomp tang....

Sorryy..bedankt voor de humpr op deze avond....

Je moet het wel een beetje met beleid doen hoor..
maar als je dakkie oud is kan het natuurlijk gewoon eens op zijn.. zeker als die dan spanning krijgt van de lengte richting.. das gewoon niet de stevigste kant...
Wat brengt morgen.???

betty
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door betty » do 9 dec, 2004 17:42

lullig man!!!
Je dakje verdroogd in de loop der jaaaaren, het linnen wordt dan "gaar" en met deze kou krimpt het "plastic"laagje ook nog, en wordt stugger. Desalniettemin zit jij nu met een kater en een gescheurd dakkie.
Ik heb een paar jaar geleden voor mijn charleston een nieuw dakje gekocht bij stichting behoud citroën 2cv ik weet niet meer hoeveel ik toen betaald heb, ik geloof dat ze nu zo'n 200 pleuro kosten :shock:
En dan te bedenken dat hij kapotgesneden is door joyriders :evil:
You can't pee like a puppy if you want to run with the wolves!!!

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » zo 12 dec, 2004 14:03

Frank Munneke schreef:Hoi
............ maar met een waterpomptang???
Afbeelding

Plaats reactie