"Winterdak"?
"Winterdak"?
Ik heb ooit eens op een eendenbeurs een winterdak voor eenden gezien, dat zeg maar aan de binnenkant van het normale dak wordt gemonteerd, waardoor het 's winters wat comfotabeler is in je eendje. Ik heb alleen geen idee meer waar het (los van die beurs) te koop is, hoeveel het kost en of het werkt.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
-
- Heavy user
Ik zou gewoon een deken of wat karton onder je dakje stouwen. Dat is een stuk goedkoper. Karton is misschien wel het beste want als dat nat wordt komt het naar beneden (het scheurt uit elkaar) en dat valt op. Een deken doet dat niet en blijft vrolijk de hele winter vocht vasthouden waardoor je kans op schimmel op je dak/deken hebt als je deze weer weg haalt.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
www.duckservice.nl heeft ze in het assortiment, maar een deken werkt evengoed en is stukken goedkoper.
Let wel op schimmels zoals LE al aangaf.
Let wel op schimmels zoals LE al aangaf.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
"winterdak
Ïk heb er gewoon van die zilverkleurige radiatorfolie ( wat je achter de radiator in huis kunt plaatsen, om de warmte de woonkamer in te stralen) onder gespannen, met zilver naar beneden en dat reflecteert de warmte . Heb vanmorgen bij Duckservice nog dat dikke "binnendak" gezien en is wel erg mooi, maar duur(+/- 100€ )
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik zweet me eerder kapot in mijn eend, dan dat ik het koud heb hoor.
Ik heb pas een blower ingebouwd om ervoor te zorgen dat de ramen wat sneller schoon worden en ook blijven. Maar ik moet toch vaak na een tijdje toch aan de knop voor de temp. regeling komen om het toch niet te heet te krijgen in mijn eendje. Dus dakisolatie lijkt mij wat overbodig.
Ik denk dat een kartonnen plaat onder de voorbank die zorgt dat de warmte omhoog gat bij de voorbank, meer nut heeft.
Ik heb pas een blower ingebouwd om ervoor te zorgen dat de ramen wat sneller schoon worden en ook blijven. Maar ik moet toch vaak na een tijdje toch aan de knop voor de temp. regeling komen om het toch niet te heet te krijgen in mijn eendje. Dus dakisolatie lijkt mij wat overbodig.
Ik denk dat een kartonnen plaat onder de voorbank die zorgt dat de warmte omhoog gat bij de voorbank, meer nut heeft.

PuNk RoCK LosEr
-
- Gebruiker
blower
ik heb er ook een blower ingebouwd( misschien nog een tweede)maar om nou te zeggen dat ik m'n eend uit zweet, nee dus! Scheelt wel bij beslaan van voorruit en ijsvrij houden, nadat ik gekrapt heb. Maar die folie helpt wel goed om de warmte binnen te houden.