Stoelen voorzien van nieuwe vulling.

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Stoelen voorzien van nieuwe vulling.

Bericht door Delfosso » ma 13 dec, 2004 11:00

Hallo,

De schuim vulling in mijn voorstoelen is aardig vergaan. En wil dit graag vervangen. Kan ik ook de bekleding wassen.

Nu is mijn vraag is dit een lastige klus. Heb al even gekeken maar er zitten aardig wat ringen (rubberringen met haakjes) aan die zich erg moeilijk laten verwijderen. De haakjes zitten erg ver gebogen.

Als ik nu een set nieuwe schuimvulling, zo'n jute onderlap, ringen en haakjes koop is dit dan een beetje makkelijk zelf te doen.

Leek me namelijk nogal lastig om het schuimvulling zo te krijgen dat wanneer je de bekleding er weer overdoet de schuimvulling op de juiste plaats blijft zitten.

Mocht iemand ervaring mee hebben laat het even weten of dit te doen is.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 dec, 2004 18:21

Zit die schuimvllung er standaard onder??? Bij mij niet hoor.

Ik heb deze er wel zelf ondergedaan en vast getaped. Zo blijft ie enigszins op zijn plek liggen.

Verder kun je de bekleding er vrij makkelijk afhalen. Deze zit vaak vast met losse stangetjes die je uit het frame moet trekken of met haakjes.

Die rubbertjes zitten ook gehaakt in het frame en zijn nieuw te verkrijgen. Best een duur geintje al zeg ik het zelf, maar je zit wel een stuk beter. :wink:

Wat heb je eigenlijk voor bekleding. Ik ken iemand die deze reinigt met een tapijtreiniger en waterstofzuiger. Daar ging het perfect mee. Vanish schijnt ook goed te werken.
Suc6
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 dec, 2004 18:25

op die jeans en skai zooi kun je ook quick en brite gebruiken. schijnt erg goed te werken.
Q&B is verkrijgbaar bij blokker....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » ma 13 dec, 2004 22:14

het schuimrubber kun je overal kopen. De maat overnemen en vervangen. Een kleine hoeveelheid contactlijm is voldoende om ze op hun plaats te houden, ze hebben niet de neiging om te verschuiven wanneer de bekleding erop zit. Het jute hoef je niet te vervangen, er zit geen rek in. De rubbers kun je vervangen, maar wanneer ze niet kapot zijn kun je ze ook extra spannen door de ze in de andere richting, de lengte richting dus onderling te verbinden (bijv . met 'installatiedtraad')(ze zijn dan dus ruitvormig of driehoekig gespannen), dat scheelt veel. Als je erg lang bent kun je de stoelen beter niet al te zeer spannen, dan zie je niet veel meer. Al die produkten zoals Vanish en Quick 'n Brite werken erg goed op kunststof.

Gebruikersavatar
mavdsteen
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 5 apr, 2004 15:28
Locatie: Bunnik

Bericht door mavdsteen » do 16 dec, 2004 22:29

Hallo!

Ik heb mijn stoelhoezen een tijdje terug uitgewassen met quick 'n brite en het is een wereld van verschil. Kostte een flinke plak quick 'n brite en heb ze even laten weken maar het resultaat is optimaal! Ik heb ze droog staan fohnen want die hoezen bleven maar nat!
Als je de bekleding er toch af hebt zou ik wel het schuim op het frame vervangen. Ik heb de mijne op maat gekocht bij www.franzose.de. De kwaliteit van het schuim is goed en de maten kloppen (inclusief de dikte)! Veel van het comfort van de stoel komt van het schuim, als het versleten is voel je zo de stangen in je kont. De rubbers zijn misschien minder urgent als ze nog redelijk zijn.

Het resultaat van het werk is zeer de moeite waard!

groet,

Marcel

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » ma 28 mar, 2005 09:57

Ik heb net van twee stoelen een gemaakt. Aanleiding was een krom frame van een van de stoelen (bestuurderszijde). Alles gedemonteerd. De beste bekleding in de Vanish laten weken (wat een zooi kwam er uit die stoel!!). De beste rubbertjes geselecteerd en de gescheurde vervangen. Van beide stoelen de schuimrubberen delen herbruikt. Dus een dubbele laag! Lekker zacht.De bekleding past daar prima overheen. Geen probleem gehad met de ijzertjes om het vast te zetten, beetje helpen spannen.

Maar het belangrijkste was dat het raamwerkje van gegolfde ijzerdraadjes uit de rugleuning nu vast zit aan het jute deel waar je op zit.Dat was eerst niet zo, bij beide stoelen niet. Dit geeft veel steun in je onderrug. Ik zit nu idd wel wat hoger maar zit wel als een vorst!

Vandaag de passagiersstoel, zelfde verhaal. :D Kosten? Slechts 40 euro voor twee complete tweedehands donorstoelen (met dank aan een kitcarbouwer). :lol: :lol: :lol:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie