Eend die tien jaar stil heeft gestaan
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 29 sep, 2009 12:56
- Locatie: Heerlen
Eend die tien jaar stil heeft gestaan
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een eend om op te knappen en
te gebruiken als `toerauto.` Ik ben nu een eendje op het spoor die
al tien jaar stil staat in een garage. Is dit een goed idee? zijn er dan zaken
waar ik extra op moet letten? Heeft iemand een tekening/overzicht waar de
grootste roestnesten op staan aangegeven?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Gr. Patrick
Ik ben al een tijdje op zoek naar een eend om op te knappen en
te gebruiken als `toerauto.` Ik ben nu een eendje op het spoor die
al tien jaar stil staat in een garage. Is dit een goed idee? zijn er dan zaken
waar ik extra op moet letten? Heeft iemand een tekening/overzicht waar de
grootste roestnesten op staan aangegeven?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Gr. Patrick
Lang stilstaan geet onder andere de volgende problemen ( zijn niet zozeer eendgebonden )
rubbers drogen uit
banden zijn uitgedroogd ( duur )
benzine vergumt ( carb revisie of in ieder geval reinigen? )
remmen kunnen vastgaan zitten ( duur )
alle vloeistoffen moeten vervangen worden
roest ?
zo zullen er nog meer zaken zijn waar rekening mee gehouden kan worden....
Voor de grootste roestnesten zoek even op aankooptips, staat wel het eea over geschreven ( ook op andere fora )
rubbers drogen uit
banden zijn uitgedroogd ( duur )
benzine vergumt ( carb revisie of in ieder geval reinigen? )
remmen kunnen vastgaan zitten ( duur )
alle vloeistoffen moeten vervangen worden
roest ?
zo zullen er nog meer zaken zijn waar rekening mee gehouden kan worden....
Voor de grootste roestnesten zoek even op aankooptips, staat wel het eea over geschreven ( ook op andere fora )
Laatst gewijzigd door neend op di 29 sep, 2009 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Roestnesten? Ik denk dat je het beste de aankooptips kunt doorlezen die ook op deze site staan. Bij een auto die 10 jaar heeft stilgestaan zullen waarschijnlijk de remmen vastzitten, benzine in de tank is vergumd, en banden en benzineleidingen zullen uitgedroogd zijn en vernieuwd moeten worden. Zal dus wel wat werk aan zitten
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
ik heb het net 3 keer gedaan een sleeping beauty wakker gemaakt als de basis ok is, is het goed te doen. reken wel op wat kosten aan remmen schokdempers en banden en ander klein spul, het koste gemiddeld zo 1000 eur, nr 4 zijn we nu mee bezig.remmen en alles is er en moet er ingezet worden dan eens rustig rijden kijken wat we dan tegen komen. als het een leuke auto is en de prijs is er ook naar, zou ik het wel durven
2cv6 azu-b 250
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
mwoah,Ramon schreef: verder heeft een luchtgekoelde bijna nooit problemen met lang wachten op nieuwe eigenaar!
wielremcilinders (en evt remklauwen) en hoofdremcilinder zou ik zoieso vervangen!!!
verder zijn waarschijnlijk alle keerringen van het blok aan de beurt. qua kosten zijn deze laatste te verwaarlozen maar je blok moet er wel even uit. verder zou ik zeker de compressie in begin en daarna regelmatig checken. bij mij zat (achteraf gezien dan natuurlijk) een zuigerveer vastgeplakt in de groef waardoor uiteindelijk na een 10 a 15 dkm mn hele zuiger en cilinder vervangen kon worden.
verder zoieso bougiekabels en benzine leiding vervangen! eigenlijk alles van rubber op de raamrubbers na. en natuurlijk de motorolie direct en na ca 500 km vervangen, remvloeistof vervangen/doorspoelen.
maar als je handig bent is dit zeker heel leuk om te doen en qua kosten valt het mee als je het zelf doet. en daarna weet je ook dat het goed zit.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
precies. het is een leuk spelletje en geeft veel voldoening, zeker toen mijn azu-b in 1X rdw werd goedgekeurd, die had bijna 20 jaar stil gestaan. en inderdaad je weet zeker dat het goed is en als dat onverhoopt mis gaat , heb je het zelf gedaan en leer je er veel van, en heb je niet teveel geld uitgegeven aan de fouten van een ander
2cv6 azu-b 250
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Na 10 jaar stilstand ook kans op roest in het spruitstuk,
als je dan de motor ronddraait komt dat in de cilinder.
En mogelijk 1 of 2 kleppen/klepzittingen aangeroest waardoor compressie verlies.
als je dan de motor ronddraait komt dat in de cilinder.
En mogelijk 1 of 2 kleppen/klepzittingen aangeroest waardoor compressie verlies.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
daar heeft andre gelijk in. was ik vergeten. dus NOOOIT gelijk even starten om te kijken of ie toevallig loopt maar dus zoieso spruitstuk er af. en dan zou ik de koppen er ook even af halen en iig optisch controleren (en tsja als je dan toch bezig bent haha, dan zou ik deze indien nodig reviseren en de cilinders er ook even afhalen om de al eerder genoemde zuigerveren te checken en de groeven schoon te maken.
je merkt het... als je begint dan komt er steeds meer, maar leuk werk en alles wat je er aan doet is een investering
je merkt het... als je begint dan komt er steeds meer, maar leuk werk en alles wat je er aan doet is een investering
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction