uitlaatgas luchtje
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:29
- Locatie: overal en nergens
- Contacteer:
uitlaatgas luchtje
ik geloof dat ik het al ergens anders gelezen had, maar ik kan met geen mogelijkheid het topic meer terug vinden..
als ik in mn eendje rij dan ruikt het erg naar uitlaatgassen binnen. verder rijd hij prima maar het is wel storend die lucht..
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
ik hoorde dat het evt een lek in mn uitlaat kan zijn?
elise
als ik in mn eendje rij dan ruikt het erg naar uitlaatgassen binnen. verder rijd hij prima maar het is wel storend die lucht..
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
ik hoorde dat het evt een lek in mn uitlaat kan zijn?
elise
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Kan een lek zijn ja. Voel met je hand eens bij de aansluitpunten van de uitlaat of er ergens lucht uit komt. Wel blok laten draaien natuurlijk.
Inspecteer anders de uitlaat eens op gaten.
Het kan ook zijn dat die pijp die door de kachelpot heen loopt rot is en zo via de luchtgaten die stank binnen loodst.
Inspecteer anders de uitlaat eens op gaten.
Het kan ook zijn dat die pijp die door de kachelpot heen loopt rot is en zo via de luchtgaten die stank binnen loodst.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Hallo Elise,
veelal is de oorzaak van die uitlaatgaslucht een lek tussen de cilinder en de cilinderkop. Dit doet zich nogal eens voor na de nodige km's. De verwarmingspotten staan direct aangesloten op de koelkappen rondom de cilinders. Door middel van de ventilator wordt er lucht geblazen door de koelkappen. Deze lucht komt na de motor gekoeld te hebben ook in de verwarmingspotten terecht. Deze luchtstroom neemt jammer genoeg ook de lekkende gassen uit het lekje tussen de cilinder en de cilinderkop mee. Wanneer je de verwarming aan hebt staan krijg je deze stank binnen. Soms sluiten de verwarmingspotten niet meer zo goed af en dan krijg je de lucht (in mindere mate) ook binnen als de kachel uit staat. Als je wilt controleren of dit het euvel is kun je het beste de verwarmingspotten even van binnen bekijken. Er zat bij mij een zeer dikke zwarte vieze aanslag op 1 van de 2 potten. En je kunt de afsluiting tussen de cilinders en cilinderkoppen controleren.Heb de bijbehorende verwarmingsslang afgesloten en de stank is voorlopig weg. Je zou er maar hoofdpijn van krijgen . Laat het maar weten of dat het is, er zijn wel wat permanentere oplossingen hoor
Groet,
Marcel
veelal is de oorzaak van die uitlaatgaslucht een lek tussen de cilinder en de cilinderkop. Dit doet zich nogal eens voor na de nodige km's. De verwarmingspotten staan direct aangesloten op de koelkappen rondom de cilinders. Door middel van de ventilator wordt er lucht geblazen door de koelkappen. Deze lucht komt na de motor gekoeld te hebben ook in de verwarmingspotten terecht. Deze luchtstroom neemt jammer genoeg ook de lekkende gassen uit het lekje tussen de cilinder en de cilinderkop mee. Wanneer je de verwarming aan hebt staan krijg je deze stank binnen. Soms sluiten de verwarmingspotten niet meer zo goed af en dan krijg je de lucht (in mindere mate) ook binnen als de kachel uit staat. Als je wilt controleren of dit het euvel is kun je het beste de verwarmingspotten even van binnen bekijken. Er zat bij mij een zeer dikke zwarte vieze aanslag op 1 van de 2 potten. En je kunt de afsluiting tussen de cilinders en cilinderkoppen controleren.Heb de bijbehorende verwarmingsslang afgesloten en de stank is voorlopig weg. Je zou er maar hoofdpijn van krijgen . Laat het maar weten of dat het is, er zijn wel wat permanentere oplossingen hoor
Groet,
Marcel
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Hoi,
Bij het draadje Motor/ Help! De motor verzuipt staat dit te lezen. misschien heb je er wat aan. Terugspetteren slaat op het feit dat de "klager/ melder" een nat luchtfilter had met benzine er in.
Bij het draadje Motor/ Help! De motor verzuipt staat dit te lezen. misschien heb je er wat aan. Terugspetteren slaat op het feit dat de "klager/ melder" een nat luchtfilter had met benzine er in.
Daffy schreef:Terugspetteren in de carburateur kan meerdere oorzaken hebben.
De kleppen kunnen te strak staan
De ontsteking kan verkeerd staan
Het vlotterniveau kan te hoog staan
Het asje van de gasklep kan te veel speling hebben
De uitlaat kan verstopt zitten, of te veel weerstand hebben
Het luchtfilter kan verstopt zitten.
Zelfs de carterdruk kan te hoog zijn
Niet zo een twee drie te zeggen wat bij jou de oorzaak is
Daffy
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:29
- Locatie: overal en nergens
- Contacteer:
nou kheb van het weekend lopen sleutel, samen met mn buurman om dat luchtje eruit tekrijgen. wat bleek nou . de klem om welk mn eerste demper met mn uitlaatspruitstuk (?) verbind zat niet goed, ik miste een bout en een andere zat er weer niet goed in gedraaid...
tis wat die eenden..
nou tluchie is er bijna uit.. nog niet helemaal ik ben dus bang dat ik de andere klem ook moet aandraaien etc..
bedankt allemaal voor de tips
elise
tis wat die eenden..
nou tluchie is er bijna uit.. nog niet helemaal ik ben dus bang dat ik de andere klem ook moet aandraaien etc..
bedankt allemaal voor de tips
elise
je kan lang klussen om alles passend te krijgen dus alles een voor een een beetje aan draaien en ook je demper losmaken van je versnellings bak. maar de beste oplossing is uitlaat kit er tussen smeeren en aandraaien
soms wil het wel eens voor komen dat je na een half jaar weer alles moet doen maar het kost je maar 10 min werk
soms wil het wel eens voor komen dat je na een half jaar weer alles moet doen maar het kost je maar 10 min werk