Chassinummer niet compleet

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Chassinummer niet compleet

Bericht door tweeceevee » ma 5 okt, 2009 21:14

Ik ben mijn eend aan het opknappen en wil het chassis gaan wisselen.
Nu kwam ik erachter dat het chassisnummer aan het begin wel de chevrons heeft en aan het eind van het nummer staat dit niet.

Geeft dit problemen bij de rdw?

Groet,

tweeceevee

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 5 okt, 2009 22:13

gezien de grilligheid van de rdw durf ik je het antwoord hierop niet te geven. kloppen de type plaatjes wel? en ziet het nummer er netjes uit?

maar ik ben bang dat slechts 1 instantie je het definitieve antwoord kan geven. helaas met evt nare consequenties. maar zoieso moet je je auto laten schouwen VOOR je een chassis wissel uitvoert
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » ma 5 okt, 2009 23:11

ik zou eerst eens met de rdw bellen
want schouwen hoeft alleen met een kitkar
dus bellen is weten
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 6 okt, 2009 05:17

Schouwen moet altijd bij een chassis wissel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 6 okt, 2009 11:44

ik citeer uit een gesprek met de rdw van een maand geleden, die vertelde mij dat je bij een eend niet vooraf hoeft te schouwen en bij een kitkar wel omdat je een andere auto bouwt,
dus tenzij de rdw man het mis heeft wat natuurlijk kan
daarom zou ik altijd zelf bellen en de naam noteren van de desbtreffende ambtenaar
2cv6 azu-b 250

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 6 okt, 2009 12:23

zo is mij jaren geleden ook verteld dat het maximale trekgewicht niet op het kentekenbewijs hoeft te staan bij aanhangers onder een max toelaatbaar gewicht van 750 kg. wat ik weer hier op 2cv.nl (en op de site van de rdw) lees, is dat dat wel moet. heb nu maar een mail gestuurd dan heb je iets op schrift. want als dit zo is, denk ik niet dat een agent mij geen boete gaat geven als ik zeg dat ik ooit contact heb gehad met een dame bij de rdw die mij verteld heeft dat dit niet hoefde enz. enz.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 6 okt, 2009 12:27

Als alles eerlijk is heb je nooit een probleem.

Mijn ervaringen met RDW: streng maar rechtvaardig.

Het laatste stukje zal wel verroest zijn. Laat het gewoon schouwen voor herinslag. Mijn nummer was totaal onleesbaar door roest, dat is volgens mij echt niet uniek :wink:

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » di 6 okt, 2009 12:32

Ik denk dat je in dit geval het best vooraf kunt laten schouwen.

Is de eend nog in rijdbare staat of heb je hem al uit elkaar liggen?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » di 6 okt, 2009 13:25

Het laatste stuk van het nummer was ooit erg slecht, maar zo te zien is er met een staalborstel overheen geveegd, en daarna weer in het vet gezet.

Het is een origineel 81er chassis.

De eend ligt al wel uit elkaar, maar is met een ochtendje weer op te bouwen, (was nog niet van plan om het chassis te wisselen, maar kwam toch meer slechte plekken tegen dan ik had verwacht)

Ga eerst maar eens contact opnemen met de rdw.

Was 15 jaar geleden trouwens wel veel makkelijker om een chassis te wisselen.
Telefoontje naar de douane, en een brief terug met goedkeuring chassiswissel.
Heb toen zelf het nummer weer ingeslagen in het nieuwe chassis, laten zien bij de douane en goedgekeurd.
Geen akkoord brief of wat dan ook gekregen.

tweeceevee.

Plaats reactie