Uitdeuken?

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
D'n Kwakkert
Beginner
Beginner

Uitdeuken?

Bericht door D'n Kwakkert » do 8 okt, 2009 17:43

Heyy,

Paar dagen terug heeft er iemand gedacht vrolijk tegen mijn bumper aan te rijden. Was in de nacht, dus heb er zelf niks van gemerkt. Maar toch schrikken als je dan je auto in wilt en de bumper is ineens krom.

Maargoed, in vraag ik me af, weet iemand een plekie in de buurt van Tilburg waar ik mijn rechterspatbord kan laten uitdeuken/opnieuw spuiten en nog wat andere dingen over laten spuiten voor een redelijke prijs? Want zo wil ik natuurlijk niet al te lang rondrijden met die lelijke rode lak van die andere auto... Hierbij wat foto's van de bumper en de deukjes :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 8 okt, 2009 18:37

uitdeuken van spatbord kun je zelf makkelijk doen met kunstof hamer en wat geduld. Maar is dit geen verzekeringskwestie? Zo ja gewoon naar 2cv garage brengen en laten repareren, of bij schadeherstelbedrijf laten doen.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » do 8 okt, 2009 21:46

Inderdaad verzekeringskwestie, waarborgfonds. Ik weet alleen niet hoe makkelijk dat is, heb wel eens horen zeggen dat dat best lastig is.
Maar het is het proberen waard.
Eend voor allen, allen voor eend..

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 8 okt, 2009 21:59

en kijken of de rode wagen met voorschade eventueel vaker in de straat staat ???
pakken die l*l
see you when you see me

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 8 okt, 2009 22:06

Kan idd via het waarborgfonds maar dat kan een lange weg zijn. Moeilijk is die weg echter niet je moet minimaal 2 getuigen hebben die verklaren dat je je eend ongeschonden daar geparkeerd hebt en de schade moet veroorzaakt zijn door een motorrijtuig. (lijkt me in dit geval wel duidelijk ). Verder moet je aangifte doen bij de politie maar dat doe je denk ik toch al wel.
Als je geduld hebt kan je geluk hebben dat het waarborgfonds uit keert. Ik heb er een keer mee te maken gehad en kreeg bijna een jaar na dato de schade vergoed.

Veel succes met het herstel van de eend.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

D'n Kwakkert
Beginner
Beginner

Bericht door D'n Kwakkert » do 8 okt, 2009 23:44

Heb inderdaad alles al opgestuurd naar Waarborgfonds qua aangifte en getuigeverklaringen, dus daar moet ik verder nog even op wachten.

Uitdeuken wilde ons pa volgens mij zelf niet doen, dus voorlopig even wachten op het geld, als ik het al krijg. En dan gaat ie inderdaad naar de garage toe dan maar :)
joe_catchou
en kijken of de rode wagen met voorschade eventueel vaker in de straat staat ???
pakken die l*l
Stond er helaas niet, heb al weer paar dagen in de gaten gehouden...

Bedankt voor de reactie in ieder geval :)

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hvb-013 » ma 12 okt, 2009 22:11

Uitdeuken moet opzich grotendeels zelf lukken toch? Ik ken nog wel een adres waar je verf kunt laten maken in bijna exact dezelfde kleuren. Heb ik zelf ook een keer gedaan en dat moet opzich goed te doen zijn!

Tenzij je via een waarborgfonds iets kan terugkrijgen dan zou ik het laten doen.

(**) ;-)
Laatst gewijzigd door hvb-013 op di 13 okt, 2009 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 13 okt, 2009 14:16

hvb-013 schreef:Uitdeuken moet opzich grotendeels zelf lukken toch? Ik ken nog wel een adres waar je verf kunt laten maken in bijna exact dezelfde kleuren. Heb ik zelf ook een keer gedaan en dat moet opzich goed te doen zijn!

Tenzij je via een waarborgfonds iets kan terugkrijgen dan zou ik het laten doen.

(Als je nog een getuige zoekt, PM even) ;-)
De gemiddelde verfboer of autoschadehersteller kan je kleur exact namaken.
Zelf uitdeuken moet kunnen, maar vraagt wat handigheid en geduld; er zit een vervelend knikje in je scherm (<--spatbord). Hoe is de rand binnenin? Alleen geknikt of ook gescheurd?
Kom je er niet uit, vraag wat advies hier, genoeg mensen met ervaring op dat vlak.. ;)
@hvb-013; bén je getuige of biedt je je aan als 'instantgetuige' (beetje water erbij, mengen en hopla: een getuige! ;) ) Zou lullig zijn als getuigenverklaringen die D'n Kwakkert al heeft ingestuurd in twijfel getrokken worden door het waarborgfonds om datgene wat ze hier lezen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

D'n Kwakkert
Beginner
Beginner

Bericht door D'n Kwakkert » di 29 jun, 2010 14:21

Heeft even geduurd, maar nu is alles rond met Waarborgfonds...

Wat heeft het me opgeleverd na bijna 1 jaar: 30 euro verlies!

Die pipo's hebben allemaal waardevermindering en administratiekosten in rekening gebracht waardoor ik alleen maar geld kwijt was i.p.v. dat ik geld krijg! Veel tijd kwijt, en niets gekregen, fijn hoor zo'n systeem :(

Plaats reactie