Slecht starten en een gepingel bij volledege belasting van de motor deden me besluiten de ontsteking eens na te kijken..... Hier klopte inderdaad het nodige niet.
Zodanig niet, dat bij het ontstekingshuis in de uiterste positie linksom, het vliegwiel nog 4 tanden verwijderd is van de nominale positie. (dus waar het boortje in het gaatje valt)
Bij een verdraaiing van het ontstekingshuis rechtsom wordt deze afstand alleen maar groter...
De linker en rechtercilinder schelen net een tand, hetgeen me prima lijkt..
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ontstekingstijdstip?
Misschien moet je eens checken of het centrifugaal vervroegings mechanisme niet fout gemonteerd zit.
Volgens mij kan je dit ook omgekeerd monteren waardoor het nokje fout staat en de vervroeging fout (omgekeerd) werkt.
Misschien is het handig om te weten of de wagen voordien wel correct functioneerde en of er aan gewerkt is geweest sindsdien.
Volgens mij kan je dit ook omgekeerd monteren waardoor het nokje fout staat en de vervroeging fout (omgekeerd) werkt.
Misschien is het handig om te weten of de wagen voordien wel correct functioneerde en of er aan gewerkt is geweest sindsdien.