Lekkende olie en benzine

Gesloten
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Lekkende olie en benzine

Bericht door Twécévé » wo 13 okt, 2004 09:29

Sinds kort lekt mijn eendje olie :( Als ze lange tijd ergens geparkeerd heeft gestaan zit er een vlek op weg/parkeerplaats etc. etc.

Aangezien mijn eend pas 93.000 kilometertjes op de teller heeft staan lijkt het me sterk dat mn motor is versleten. Waar kan deze lekkage door veroorzaakt zijn?

Pas had ik het idee dat het gas een beetje bleef hangen. Dus keek ik even onder de motorkap en liet iemand anders op het gaspedaal drukken. Toen viel het mij op dat, elke keer als het gas ingedrukt werd, een druppel benzine valt uit het 'kastje' ernaast.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » wo 13 okt, 2004 10:34

hoi

die benzine is normaal, als je gas geeft spuit de acceleratiesproeier benzine in als de motor niet loopt zou dit gewoon blijven staan en je motor enorm verzuipen, daarom loopt het eruit.
olie lekken komt lang niet altijd door een versleten motor. hoeveel lekt hij? houd je oliepijl goed bij want als dat te laag word is je blok zo stuk. en waar hij lekt is lastig te vinden. heb je onlangs je kleppen gesteld? mischien zijn de pakkingen van je kleppendeksel niet goed meer of zijn ze te strak aangedraaid waardoor ze lekken. of is je oliedrukleiding vanaf je carter naar de koppen door roest een beetje lek.

groet frank
Laatst gewijzigd door Frank Munneke op wo 13 okt, 2004 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » wo 13 okt, 2004 11:04

een versleten motor kan wel degelijk olielekkage veroorzaken. (overigens wil dit niet zeggen dat als je eend olie lekt, dan de motor dus versleten is.)
Bij vesleten zuigerveren neemt namelijk de oliedruk in je carter toe, en dit leidt op de lange duur tot het gaan lekken van keerringen en pakkingen. ( versleten motoren zijn daarom ook vaak wat "zweterig")

Maak alles eens goed schoon en droog, en kijk bij een draaiende motor waar de olie vandaan komt. Geef ook een keer gas.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » wo 13 okt, 2004 11:31

wat ik probeerde te zeggen was dat een versleten motor niet het eerste is waaraan je moet denken als je motor olie lekt.

Jaap in z'n eendje

Bericht door Jaap in z'n eendje » za 18 dec, 2004 05:59

Mijn motor lekt opeens veel olie. Ik vermoed dat de oliedruk gever lekt. Kan iemand me zeggen waar die zit?
Ten tweede: ik heb bijgevuld met olie voor dieselmotoren omdat ik onderweg niet anders had. (5W40) Kan dit kwaad?

Gesloten