op verzoek van Ronald
als er iemand zich geroepen voelt om het mooi te vertalen .
en eventueel de origine text te verwijderen (weet niet hoe het zit in verband van texten van andere forums af te halen en te delen (mod's)
"new" wipers at 2 euros
In fact there are not new wipers but rebuilt ones.
Yesterday I have the good luck to go into a Norauto store, where in the "specials" secction they have 2 rear wipers from a Clio II, 300mm (12")long, at 1 euro each.
This DIY can be done with extruded rubber profile type wipers (continuous section). The cheap type from norauto or carrefour are not valid.
My wipers was from Valeo and the donors too, and the seccion for the rubber are the same.
Is worth to say that this wipers are rebuilt one time before, but using this profile buy in an auto-parts store, but be carefull because this material can be stored at the shop for years.
How to:
The new wiper model and cost:
Comparative between 2cv wipers and donors:
To loosen the rubber you must press it with a plier, to loosen the inox reinforcements.
The inox reinforcements have a shape to fit to the wiper estructure, just press it and force to slide it along their axis:
checked that the rubber profiles are the same:
Slide the rubber profile and inox reinforcement into the wiper structure.
Here you can see the new profile assembled, there are 5cm excess to cut, because the 2cv wipers are 250mm long.:
Cut the rest, and the new wipers are done:
wisser rubber vervangen
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
wisser rubber vervangen
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
Bedankt Joe!
Wist niet dat dit mogelijk was.
Heb me laatst wel redelijk zitten ergeren omdat de gloednieuwe ruitenwissers na 1 regenbuitje al begonnen te roesten
Het was omdat de rubbers van het vorige setje zo'n beetje vergaan waren, anders had ik ze weer terug gezet. Maar nu ga ik toch maar eens kijken of ik daar andere rubbertjes in kan prutsen..
Wist niet dat dit mogelijk was.
Heb me laatst wel redelijk zitten ergeren omdat de gloednieuwe ruitenwissers na 1 regenbuitje al begonnen te roesten
Het was omdat de rubbers van het vorige setje zo'n beetje vergaan waren, anders had ik ze weer terug gezet. Maar nu ga ik toch maar eens kijken of ik daar andere rubbertjes in kan prutsen..
Dan zeker plat verticaal op en neer laten wissen
Bij het de- en monteren van de rubbers opletten dat je de uitstekende pinnetjes aan de roesvrijstalen stripjes niet te sterk verbuigt, dan kunnen de rubbers tijdens het wissen uit de houers vliegen. Ziet er spectaculair uit maar is niet zo prettig....
Bij het de- en monteren van de rubbers opletten dat je de uitstekende pinnetjes aan de roesvrijstalen stripjes niet te sterk verbuigt, dan kunnen de rubbers tijdens het wissen uit de houers vliegen. Ziet er spectaculair uit maar is niet zo prettig....
diverse Citroens, wat anders.