Hoe zet je de eend met de voeten van de vloer?

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Lurch
Gebruiker
Gebruiker

Hoe zet je de eend met de voeten van de vloer?

Bericht door Lurch » ma 19 okt, 2009 15:41

Deze zomer hebben we ons eerste eendje gekocht en helemaal blij. Nu de zomer voorbij is mag hij in de garage blijven staan tot volgend voorjaar. Ik de tijd om wat klusjes te doen en heeft hij geen last van het slechte weer.

Eerste werk is het winterklaar maken. Nu lees ik overal dat het beste is om de eend om steunen te zetten. Dan voorkom je vierkante wielen. Ik assteunen gekocht en aan de gang, maar dan komen de vragen:
--> Waar moet je ze neerzetten? :wink: De een zegt onder de assen zelf bij de wielen, dan blijft hij in zijn vering hangen? Weet niet of dat stevig genoeg is.... en de beste plek is. :roll:
--> Hoe krijg je hem zo hoog dat de assteunen er onder kunnen? Bij het gebruik van de eenden krik komt hij schuin omhoog. Is het handig om met eendenkrikken te werken? 8) Dan kun je hem rustig en geleidelijk omhoog zetten.

Ben er benieuwd hoe jullie dat precies doen en wat jullie ervaringen zijn :D

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 okt, 2009 16:37

Ik zet zelf de assteunen met een blokje hout er tussen op de plek waar de draagarmbuis aan het chassis vast zit. Gebruik van de eendenkrik alleen doen als je zeker weet dat de kriksteunen en de dorpel in goede staat verkeren, anders gewoon een garagekrik met stuk hout er tussen in het midden van de draagarmbuis er onder. Voordeel is ook dat dat stuk recht loopt.

Plaats reactie