Mijn 2CV4 uit 1973. Restauratie!
-
- Gebruiker
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
- Locatie: Achel (België)
- Contacteer:
Mijn 2CV4 uit 1973. Restauratie!
hoi,
ik ben Tom Thijs, kom uit het Belgische Achel en ik rij in het dagelijkse leven met een Berlingo III 1.6HDi XTR en een Saxo VTS 1.5Diesel.
Voor bij goed weer heeft mn pa een Lomax waar ik meer mee rij als hij zelf haha
Verder ben ik lid van de Nederlandse club CitroSport
Die Lomax is de tweede Lomax die ooit in Belgie gebouwd is geweest, en inmiddels alweer 17jaar jong. eigenlijk heeft hij dringend een opknapbeurtje nodig (spuiten, interieur,...)
Verder was mijn eerste auto een rode 2cv6 Special uit 1987.
mn pa en ma kochten die auto in 1991 toen ik als 10jarig knaapje vond dat mn ouders hun, toen nog bijna nieuwe, C15D moesten verkopen om een 2cv aan te schaffen.
Deze 2cv werd van me gestolen op een redelijk grote parking.. toen een saxo aangeschaft.
Citroen rijden zit bij ons in de familie, pa heeft (bijna) altijd Citroen gereden, inmiddels bezig aan zn 12e, ik aan mn 4e (2cv, saxo, saxo, Berlingo) en mn broer is op dit moment bezig om een 2cv uit 1986 op te knappen.
bij mij kriebelt het de laatste tijdenorm om terug met een 2cv te gaan rijden en daarom ben ik rustig opzoek naar een leuke besteleend of een andere leuke uitvoering (Charleston, Dolly,....)...
fotos van de Lomax zal ik een van de komende dagen even posten...
groeten,
Tom
ik ben Tom Thijs, kom uit het Belgische Achel en ik rij in het dagelijkse leven met een Berlingo III 1.6HDi XTR en een Saxo VTS 1.5Diesel.
Voor bij goed weer heeft mn pa een Lomax waar ik meer mee rij als hij zelf haha
Verder ben ik lid van de Nederlandse club CitroSport
Die Lomax is de tweede Lomax die ooit in Belgie gebouwd is geweest, en inmiddels alweer 17jaar jong. eigenlijk heeft hij dringend een opknapbeurtje nodig (spuiten, interieur,...)
Verder was mijn eerste auto een rode 2cv6 Special uit 1987.
mn pa en ma kochten die auto in 1991 toen ik als 10jarig knaapje vond dat mn ouders hun, toen nog bijna nieuwe, C15D moesten verkopen om een 2cv aan te schaffen.
Deze 2cv werd van me gestolen op een redelijk grote parking.. toen een saxo aangeschaft.
Citroen rijden zit bij ons in de familie, pa heeft (bijna) altijd Citroen gereden, inmiddels bezig aan zn 12e, ik aan mn 4e (2cv, saxo, saxo, Berlingo) en mn broer is op dit moment bezig om een 2cv uit 1986 op te knappen.
bij mij kriebelt het de laatste tijdenorm om terug met een 2cv te gaan rijden en daarom ben ik rustig opzoek naar een leuke besteleend of een andere leuke uitvoering (Charleston, Dolly,....)...
fotos van de Lomax zal ik een van de komende dagen even posten...
groeten,
Tom
Laatst gewijzigd door SaXoKe op di 26 aug, 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
veel succes met zoeken, zou zeggen regelmatig op kapaza kijken, daar heb ik mijn wolkje ook gevonden, aan een zeer goede prijs...
of op
http://www.oldtimers-te-koop.be/
daar kunt ge ook nog al is succes hebben (is een site waar normaal gezien alle zoekertjes worden verzameld)
of op
http://www.oldtimers-te-koop.be/
daar kunt ge ook nog al is succes hebben (is een site waar normaal gezien alle zoekertjes worden verzameld)
-
- Gebruiker
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
- Locatie: Achel (België)
- Contacteer:
zooooooo Hier ligt stof op!!!!!
Maar.... ik was dus in 2009 aan het rond kijken voor een 2CV en het is niet te geloven, maar op een gegeven moment is de zoektcht stil komen te liggen....
We zijn inmiddels 5jaar verder (op enkele weekjes na) maar de 2CV is er eindelijk gekomen!
Maandagavond 18 augustus werd de 2CV mooi afgeleverd bij de werkplaats van mijn broer (Duck-tuc hier op het forum). Hij belde me meteen op om te zeggen dat ik toch eens moest komen kijken, hij had de koop van de eeuw gedaan. En ja hoor, daar stond ze dan, een beige 2CV4 uit 1973.
Meteen zei mijn broer dat hij 2 keuzes had met deze 2CV, de eerste was om haar zelf op te maken en haar dan door te verkopen, de tweede was, haar aan mij verkopen zodat ik ook eindelijk terug een 2CV had.
Na het overleg thuis, werd de 2CV4 de mijne.
Dus nu na de aankoop kan de restauratie beginnen
zaterdagmiddag, 23 augustus 2014
Mijn vrouw is werken en de kids zijn flink, papa kan aan zijn 2CV gaan sleutelen. Thuis een koffer vol gereedschappen meegenomen en vol goede moed naar de 2CV vertrokken.
De kinderen kunnen zich bezig houden door mij te helpen, en dat doen ze met volle overgave!
Om te beginnen gingen we een keer alle rotzooi die meegeleverd werd met de 2CV een keer eruit halen. Daarbij kwam ik erachter dat de vorige eigenaar nu wel 2 grote wielsleutels moet missen. Lauren en Leander (de kinderen) konden hun plezier niet op. Alle rommel mochten ze op een hoop gooien, de goede onderdelen op een andre hoop.
Daarna begon de echte demontage, als eerste ging de motorkap eraf, de voorste spatborden en de achterste deuren volgden al snel.
Ook de achterste "3e" zijruitjes wilde ik even gedemonteerd hebben om te kijken of er daar veel roest (of zelfs rot) onder zou zitten. Tot mijn grote spijt zitten er onder het linker raampje (chauffeurskant) toch 3 te slechte plekjes die eruit gehaald moeten worden.
Het complete interieur inclusief de mattenset ging er ook uit en zo had ik een goede kijk op de bodem en het chassis. Aan de rechter kant is er ooit aan de bodem "gewerkt" en dat is niet echt op de goede manier gedaan. Dus die slechte stukken wil ik er ook uit gehaald hebben.
Bij verdere controle bleek er aan de achterlichten ook een stukje redelijk "krokant" te zijn, dus dat gaan we ter zijner tijd ook vervangen.
Het hele verhaal is te volgen op
www.tom-thijs.be
en op
www.facebook.com/2cv4restauratie
Mijn kinderen helpen goed met demonteren!
noemen ze dit roest?
Zo ziet ze er nu ongeveer uit (de voorbank is er intussen ook uit.)
Meer foto's en tekst:
www.tom-thijs.be
Maar.... ik was dus in 2009 aan het rond kijken voor een 2CV en het is niet te geloven, maar op een gegeven moment is de zoektcht stil komen te liggen....
We zijn inmiddels 5jaar verder (op enkele weekjes na) maar de 2CV is er eindelijk gekomen!
Maandagavond 18 augustus werd de 2CV mooi afgeleverd bij de werkplaats van mijn broer (Duck-tuc hier op het forum). Hij belde me meteen op om te zeggen dat ik toch eens moest komen kijken, hij had de koop van de eeuw gedaan. En ja hoor, daar stond ze dan, een beige 2CV4 uit 1973.
Meteen zei mijn broer dat hij 2 keuzes had met deze 2CV, de eerste was om haar zelf op te maken en haar dan door te verkopen, de tweede was, haar aan mij verkopen zodat ik ook eindelijk terug een 2CV had.
Na het overleg thuis, werd de 2CV4 de mijne.
Dus nu na de aankoop kan de restauratie beginnen
zaterdagmiddag, 23 augustus 2014
Mijn vrouw is werken en de kids zijn flink, papa kan aan zijn 2CV gaan sleutelen. Thuis een koffer vol gereedschappen meegenomen en vol goede moed naar de 2CV vertrokken.
De kinderen kunnen zich bezig houden door mij te helpen, en dat doen ze met volle overgave!
Om te beginnen gingen we een keer alle rotzooi die meegeleverd werd met de 2CV een keer eruit halen. Daarbij kwam ik erachter dat de vorige eigenaar nu wel 2 grote wielsleutels moet missen. Lauren en Leander (de kinderen) konden hun plezier niet op. Alle rommel mochten ze op een hoop gooien, de goede onderdelen op een andre hoop.
Daarna begon de echte demontage, als eerste ging de motorkap eraf, de voorste spatborden en de achterste deuren volgden al snel.
Ook de achterste "3e" zijruitjes wilde ik even gedemonteerd hebben om te kijken of er daar veel roest (of zelfs rot) onder zou zitten. Tot mijn grote spijt zitten er onder het linker raampje (chauffeurskant) toch 3 te slechte plekjes die eruit gehaald moeten worden.
Het complete interieur inclusief de mattenset ging er ook uit en zo had ik een goede kijk op de bodem en het chassis. Aan de rechter kant is er ooit aan de bodem "gewerkt" en dat is niet echt op de goede manier gedaan. Dus die slechte stukken wil ik er ook uit gehaald hebben.
Bij verdere controle bleek er aan de achterlichten ook een stukje redelijk "krokant" te zijn, dus dat gaan we ter zijner tijd ook vervangen.
Het hele verhaal is te volgen op
www.tom-thijs.be
en op
www.facebook.com/2cv4restauratie
Mijn kinderen helpen goed met demonteren!
noemen ze dit roest?
Zo ziet ze er nu ongeveer uit (de voorbank is er intussen ook uit.)
Meer foto's en tekst:
www.tom-thijs.be
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
- Gebruiker
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
- Locatie: Achel (België)
- Contacteer:
en leuker om te rijdenblanc/rouge2cv schreef:Berlingo III 1.6HDi XTR , een berlingo drie een komma zes ha de ie ix te er
jeetje dat is een mond vol als je dat moet uitspreken , gewoon 2CV is veel makkelijker
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN