bougies

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 17 okt, 2009 11:02

De bougies kun je zelfs alleen goed aflezen als je de motor goed warm gereden hebt en dan vervolgens stevig door rijden, dan contact uit en uitrollen. Dan pas kan je zien hoe de verbranding is.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 18 okt, 2009 09:49

excuus! wis het maar

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Re: bougies

Bericht door 2cv1988 » zo 18 okt, 2009 16:26

Ramon schreef:
2cv1988 schreef:de 2cv van mijn vader (1950 model) heeft een probleem
groetjes!
heel graag een paar foto's van deze eend?!

ramon

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » zo 18 okt, 2009 16:26

ik had het fout, de 2cv is van '50 ...

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 18 okt, 2009 16:28

2cv1988 schreef:ik had het fout, de 2cv is van '50 ...
Geeft niks, zien we ook graag foto's van :!: :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » zo 18 okt, 2009 16:30

ericsaskia schreef:
2cv1988 schreef:ik had het fout, de 2cv is van '50 ...
Geeft niks, zien we ook graag foto's van :!: :wink:
maar mijn vader wilt niet dat er foto's verspreid worden.
groetjes

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » zo 18 okt, 2009 17:08

En ik heb een 2cv uit 1940, maar wil er ook geen foto's van verspreiden. Mag niet van mijn moeder... ;-)
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 18 okt, 2009 19:09

zou ik je ook niet aanraden ;-)
Maar hoe zit het nou met de storing, klevende zuigerveren - olie in de verbrandingsruimte - zwarte bougies?
Hij zegt tenminste dat de wagen niet veel gelopen heeft, kan dit niet klevende zuigerveren opleveren?
diverse Citroens, wat anders.

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » do 22 okt, 2009 22:53

Te oude benzine kan een verschrikkelijk vieze verbranding geven, zo vies zelfs dat de motor vastloopt doordat de kleppen in de geleiders vastplakken .( ervaring)
Houd het hoofd luchtgekoeld

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » do 22 okt, 2009 23:24

Kulio schreef:Deze discussie raakt geheel off topic. Het wordt tijd dat de moderator deze discussie splitst! De auto is vast prachtig maar het gaat over de bougies en nergens anders over. Dus alle niet ter zake doende shit graag verwijderen.
Gaat het verder goed, meneer?

- Het is jouw onderwerp niet.
- Ik neem geen discussie waar.
- 2cv1988 lijkt zonder enig probleem over deze unieke 2cv te praten en ondertussen wordt door andere mensen ook nog eens zijn startprobleem aangepakt. Prachtig, toch? Laten we morgen eens proberen om met het juiste been uit bed stappen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 okt, 2009 23:55

Ik heb het topic eens doorgelezen en zie geen reden om dit topic te gaan verwerken. Het klopt dat het onderwerp off-topic gaat, maar het blijft wel over dezelfde vraagsteller gaan, dus zie ik er geen bezwaar tegen. We kunnen het wel gaan aanpassen, maar dan geldt dit voor veel topics hier. Het lijkt me niet dat het daar gezelliger van wordt. We proberen het forum zoveel mogelijk niet te overmodderen. Het gaat met name om de gezelligheid en de vrijheid. Hierdoor krijg je ook meer zelfregulatie, wat ik de laatste tijd vaker zie in topics en alleen maar kan toejuichen.
Als de topicstarter er problemen mee heeft, dan wil ik best wat aanpassen.

Kortom: Ik sluit me bij Sam aan. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 23 okt, 2009 00:12

AZL57 schreef:Welk merk/soort bougies is er gemonteerd?
Dat weten we nog steeds niet toch :?:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » za 24 okt, 2009 10:27

ericsaskia schreef:
AZL57 schreef:Welk merk/soort bougies is er gemonteerd?
Dat weten we nog steeds niet toch :?:
ngk's zijn het...

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 24 okt, 2009 12:02

2cv1988 schreef:
ericsaskia schreef:
AZL57 schreef:Welk merk/soort bougies is er gemonteerd?
Dat weten we nog steeds niet toch :?:
ngk's zijn het...
En daar zijn weer veel verschillende types (warmtegraden) in :?
Voor de 2CV motor van 602cc zou je type B6HS nodig hebben.
Electrode afstand max 0.6 mm meen ik

Meer info over bougies:
http://aa.bosch.de/aa-nl/nl/static/prod ... ewerte.htm
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Plaats reactie