Doe het zelf turbo!!

Plaats reactie
1Dennizzzz
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 15:24
Locatie: Hardenberg

Doe het zelf turbo!!

Bericht door 1Dennizzzz » wo 21 okt, 2009 15:26

Dat gat op je windtunnel kun je verbinden met het inlaatgat van je luchtfilterhuis. Hierdoor wordt de lucht met een grotere druk naarbinnen geblazen, wat een betere lucht doorvoer verschaft. dit noemen ze een turbo.

Dit heb ik op een andere site gevonden, weet iemand hier misschien meer van??

Groetjes Dennis.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 21 okt, 2009 15:29

ff zoeken op forum naar powertube!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 21 okt, 2009 15:51

standaard op de (latere) dyanes
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » wo 21 okt, 2009 18:40

Dat kan inderdaad maar het is geen turbo, een turbo gebruikt de druk van de uitlaatgassen om een ventilator aan te drijven die weer voor een hogere inlaatdruk zorgen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 21 okt, 2009 19:24

ik geloof dat je dan wel je sproeier bezetting aan moet passen en verwacht niet te veel van het resultaat hoor.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 21 okt, 2009 19:40

Erasmo schreef:Dat kan inderdaad maar het is geen turbo, een turbo gebruikt de druk van de uitlaatgassen om een ventilator aan te drijven die weer voor een hogere inlaatdruk zorgen.
Is een beetje karig beschreven, even een uitgebreide uitleg van de turbo voor de geinteresseerden;

Turbo compressor bestaat uit een radiale turbine die dmv een as is verbonden met een radiale compressor. De turbine zet een deel van de in uitlaatgas aanwezige snelheidsenergie om in mechanische energie voor het aandrijvan van de compressor.

Iets dieper erop ingaand;

De hete uitlaatgassen komen radiaal het turbinehuis binnen, zo worden daar in turbinewiel, onder het afstaan van energie, 90 graden afgebogen en verlaten daarna axiaal het turbine huis.
De energie die aan het turbinewiel is afgegeven, drijft een compressorwiel aan dat aan de zelfde as is bevestigd.
De lucht stroomt axiaal het compressorhuis binnen. Deze aangezogen lucht wordt na het opnemen van energie (verhoging van druk en temperatuur) door het compressorwiel 90 graden omgebogen en verlaat radiaal het compressorhuis.
Aangezien je juist koude lucht bij het verbrandingsproces van je motor wilt hebben plaatst men vaak een intercooler tussen uitlaat compressor en inlaatstelsel van je motor.
Deze koelt de lucht wat een betere verbranding als resultaat heeft.

Wie meer wil weten zegt het maar, denk alleen dat het dan te technisch gaat worden :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 23 okt, 2009 08:51

Meer over turbo in het "restauratie van de Backfire eend". Maar goed das wat anders dan die powertube.

http://forum.2cv.nl/search.php , onze onvolprezen zoekfunctie!
Bijvoorbeeld powertube:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7013
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie