koets
koets
hoe kan je een koets het beste vervoeren
ik heb een werkende trekhaak,
ik dacht zelf aan boedel bakje en een paar spanbanden
ik heb een werkende trekhaak,
ik dacht zelf aan boedel bakje en een paar spanbanden
-
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 6 nov, 2004 22:57
- Locatie: Wagenborgen
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik denk dat het om de lengte niet kan (of je moet dat ene schot er uit beuken, misschien past het dan net of de koets staat wat voorover) en je moet uitkijken voor de achterspatborden (misschien passen die net niet tussen de zijwandjes, dus neem gereedschap mee om die dingen er professioneel af te slopen).patje74 schreef:Een beetje aanhangwagen moet al kunnen. Vandaag heb ik een rollend chassis opgehaald met mijn leeggehaalde ex-vouwwagen.
Foto
Hier zou dus ook best een koets in passen.
Gr. Patrick
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
- Locatie: Mantgum
- Contacteer:
Volgens mij wel, zolang je niet over de toegestane gewichten heen gaat van zowel de trekkende wagen als de aanhanger.Ramon2cv schreef:is het legaal om met een koets op een aanhanger te rijden
Ik denk dat het twijffelachtiger is als je, zoals ik vorige week heb gedaan, een rollend chassis op een ex-vouwwagen gaat vervoeren. Volgens de wet is een rollend chassis gewoon een auto..... (volgens mij) Dus als je het zwart-wit bekijkt, vervoerde ik gewoon een auto achterop een vouwwagen.....
Maar een koets, ach dat is gewoon plaatwerk. (wederom, volgens mij)
Groetjes, Patrick
Laatst gewijzigd door patje74 op zo 26 dec, 2004 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij wel, zolang je niet over de toegestane gewichten heen gaat van zowel de trekkende wagen als de aanhanger.
koets niet overhangt
belangrijkste is dat er aan de zijkanten van de aanhanger niets uitsteek.. zodat je geen voetgangers onthoofd ofzo...
de koets zelf mag best een stuk naar achter blijven uitsteken, zolang dit maar goed gemarkeerd is boven de 50cm uitsteek (boordje met knipperend geel lampje eraan ofzo)
daarnaast heb je gewoon te maken met de algemene normen:
max 2,5 hoog, totale combinatie niet langer als 18 meter en de 1 as van de aanhanger
mag niet verder dan een aantal meter van de laatste as van de auto.
dat laatste is niet veranderd dus dat zal wel geen problemen opleveren...
mocht je er overhoops nog overheen komen, kan je altijd nog ontheving aanvragen..
dit doen wij met zweefvliegaanhangers, deze zijn soms 10 meter lang (dus van de auto 5 meter tot de eerste (en enige) as) en daar mag je dan ook weer de weg mee op..
zelfs als je die vervolgens weer achter een lier hangt en over de 18 meter lengte uit komt, doen ze niet moeilijk..
het enige waar je op moet letten, is het een hele stevige aanhanger en een hele lichte last, dan wil hij nog wel eens gaan stuiteren na een hobbel...
bind dus alles vast en ga dan zelf effe goed staat trekken en sjoren aan de aanhanger
om te kijken wat i doet als i alle kanten op beweegt...
dat scheelt je een hoop gekke bekken als jij rechtsaf gaat en je koets ineens rechtdoor..
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..