la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 4 okt, 2009 20:07

en daarbij is die ruimte nodig voor de aansluitingen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 9 okt, 2009 10:19

Je bent goedbezig douwe. Ik verlang ook naar mijn dyane. Vanmiddag maar is kijken hoe het ervoor staat.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 9 okt, 2009 23:56

dyane_maniac schreef:en daarbij is die ruimte nodig voor de aansluitingen?
De dynamo zit daar de gewone 123 in de weg.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 10 okt, 2009 11:00

oja die zit aan de krukas natuurlijk. was even in de war met dat die op de nokkenas zou zitten. maar nu de vraag of dat plaatje wat bij puntjes achter het ontstekings huis zit, nu ook geplaatst moet worden. ik gok van wel.

@bas: wel goed, maar helaas niet zo snel. nuja het is hobby
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 10 okt, 2009 11:04

dyane_maniac schreef:maar nu de vraag of dat plaatje wat bij puntjes achter het ontstekings huis zit, nu ook geplaatst moet worden. ik gok van wel.
ik heb ook een uni, en heb dat plaatje weggelaten.
de opening in dat plaatje is volgens mijn kleiner dat de diameter van de cirkel die de magneetjes afleggen...
ding zit er zo inmiddels al een dikke 70000km in zonder problemen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 10 okt, 2009 14:51

Tom Duckpower schreef:de opening in dat plaatje is volgens mijn kleiner dat de diameter van de cirkel die de magneetjes afleggen...
daar zeg je wat. in de handleiding staat e ook niets over en het rubberen flapje komt er natuurlijk ook nog over...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 26 okt, 2009 21:44

afgelopen donderdag kon ik eindelijk de koelbeplating monteren. na een hoop gemedder met de olieleiding zit nu alles netjes op zn plek. met de moment sleutel van buurman J het spruitstuk vastgezet. ik heb nu een moment sleutel (tengtools, 2,5 - 25 Nm, dat tengtools schijnt echt nog wel een okay merk te zijn (wat ik zelf niet dacht) en deze zijn goed betaalbaar) op mn verlanglijstje staan voor mn verjaardag. de vraag is alleen wat het juiste moment is, want ik kom zowel 15 als 19 Nm tegen. heb nu de uitlaat moeren met 19 Nm en de inlaat bouten met 15 Nm vast.

Afbeelding

Het luchtfilter huis en dan met name de aansluiting met de olievulpijp leek nog steeds niet te kloppen tot buurman J. me er op wees dat een olievulpijp op een blok van hem de aansluiting naar beneden wijzend had. en idd in mijn bak met tweedehandsjes zaten die aansluitingen ook allemaal naar beneden gericht. Nu vraag ik me dus af wat voor vulpijp ik er nu op heb zitten???

Afbeelding

Afbeelding

Later maar even kijken of er tussen de vulpijpen die ik heb liggen nog een goede zit.

Vandaag mn 2 carburateurs naar de eendenboer gebracht om daar ultrasoon gereinigd te worden. dus binnenkort (en dat is een rekkelijk begrip bij mij) kan ik eens proberen of het motortje wil starten!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » di 27 okt, 2009 00:48

dyane_maniac schreef:Nu vraag ik me dus af wat voor vulpijp ik er nu op heb zitten???
Wij waren hier in huis unaniem tot het oordeel gekomen dat je een
Visa-vulpijp gemonteerd hebt. Daarvan staat het piefje naar boven. Van
alle andere vulpijpen die ik ken (en in de loods heb liggen) wijst het piefje
naar beneden.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 27 okt, 2009 07:21

Het is een vulpijp van een Ami 8 , die van de Visa heeft nog een paar extra aansluitingen.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 27 okt, 2009 09:12

okay, nou dan maar eens opzoek naar behoeftige mensen met een ami 8.

@jesper: een visa vulpijp lijkt me niet waarscjhijnlijk omdat ik juist een vulpijp aan q heb verkocht destijds die "raar" was en q deze aan de hand van haar blok had gedetermineerd tot visa vulpijp.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » wo 28 okt, 2009 10:21

dyane_maniac schreef:@jesper: een visa vulpijp lijkt me niet waarscjhijnlijk omdat ik juist een vulpijp aan q heb verkocht destijds die "raar" was en q deze aan de hand van haar blok had gedetermineerd tot visa vulpijp.
Dan weet ik het ook niet meer. ;-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 28 okt, 2009 10:43

nuja ami8 zoals engbokho vermoed/weet
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » wo 28 okt, 2009 16:01

dyane_maniac schreef:nuja ami8 zoals engbokho vermoed/weet
Uiteraard twijfel ik niet aan Eng Bo's vermoeden; ik vond op internet
slechts de hint dat vulpijp met karterontluchtingspijp omlaag gericht
voor 2cv6 e.d. is (zie ook mijn Acadiane) en vulpijp met
karterontluchtingspijpje omhoog gericht voor 2cv4 is!
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 28 okt, 2009 16:07

maar een 2cv4 is geen visa meneer jesper. maar een 4 pijp zou ook kunnen natuurlijk. hopelijk is michelle vandaag vroeg van dr studiedag terug en kan ik nog even naar de loods. dan kan ik eens zien of ik nog wat vulpijpen in goede conditie heb.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 28 okt, 2009 16:43

Kijk hier is de motorruimte van een A8

Afbeelding

En een van een 2cv4

Afbeelding

Zo te zien hebben ze allebei de uitgang naar boven. Maar als je goed kijkt zie je dat het scharnier van het vulklepje op een andere plek zit...Dusss er bestaan in ieder geval twee types met het ding naar boven. Welke er op zit hangt denk ik ook nog een beetje af van welk type luchtfilter er op de motor zit. bla bla en bla etc :wink:
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie