602cc blok op "4" chassis
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
602cc blok op "4" chassis
wat zijn de meest gangbare manieren om een 602 cc blok op een "4" chassis te plaatsen? je hoort vaak dat er een 6 blok geplaatst is in een van origine 4 auto. zou dit dan gebeurd zijn na een chassis wissel waarbij het standaard te verkrijgen 6 chassis is geplaatst of anders? de enige manier die ik weet is een extra gat maken naast het originele gat voor de motor steun. hierdoor komt je blok iets scheef en hoger te staan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 18 aug, 2006 22:45
- Locatie: Hilversum
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja, maar dat was dus al een 6jePrestige2400 schreef:Onlangs heb ik mijn Ami 6 uit '62 voorzien van een 652 blok. Dacht dus die motorsteun gaten pas te moeten maken maar dat bleek niet nodig. Meten is weten...
dat van die achterste bussen inkorten wist ik.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: 602cc blok op "4" chassis
Wat ik gedaan heb is de motor steunen modificeren, en de moer in de steun meer naar het midden plaatsen.dyane_maniac schreef:de enige manier die ik weet is een extra gat maken naast het originele gat voor de motor steun. hierdoor komt je blok iets scheef en hoger te staan.
Eerst moer eruit tikken,steun in de bankschroef, bout erin en een tik met de hamer. De lassen van matige kwaliteit komen dan zo los. Vervolgens het gat voor de moer naar het midden toe uitgeveilt en de moer er weer in gelast. 1 laspitje voor en achter. Bij mij werd het niet te warm dus het rubber van de steun smolt niet.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik heb het bovenste balkje. het dikke dus. ik dacht dat deze ook voor 4tjes gebruikt werden tot 1971? anyway, de breedte heb ik al aangepast. alleen heb ik nu langere bouten nodig. ik had twee maten in mijn "verzameling" waar bij de korte ca 8 mm draad uitsteekt en de lange ca 30 mm. deze laatste zijn dus te lang (bovendien steekt hierbij eerst een deel zonder schroefdraad uit het gat) maar dit is makkelijk op te lossen door even langs een goed geassortimenteerde ijzerwarenhandel langs te gaan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction