Hoi Job,Job schreef:Punky:
Wat je nodig hebt is:
oude chassisnummer Inclusief de citroen sluitingstekens voor en na het nummer dit is een rondje met 2 chevrons erin.
origineel chassis met stickers, papieren en er moet een plaatje opzitten met het productienummer. Die zit ter hoogte van het knikpunt erop gepopt. Is mee zwart gespoten dus je moet ff zoeken.
Waar zit dat plaatje precies?
is dat op het chassis, aan de zijkant?
en moet je dat plaatje los halen voor de RDW of lekker laten zitten?
bedankt,
Job
Ik weet hoe het in zijn werk gaat bij de RDW, heb het al een keer mogen meemaken. Dus het bovenstaande is mij geheel bekend.
Nu wil het geval dat de Chassis gemaakt door Cassis (nog) geen productienummers hebben en ook geen stickers op de zijkant. Het chassis dat onder mijn eend ligt wel, omdat dat nog van een oude voorraad van Citroen zelf was. Met die papierwinkel is Mark van Boekel dus nog steeds bezig.
Verder maakt Cassis dus nu chassis met de oude machines van Citroen en hebben ze alle rechten overgenomen van Citroen, alleen wil de RDW hier nog niet aan geloven.
Het productienummer zit op de linker chassispoot of op de dwarsbalk van het chassis waar ook de handremhefboom op geschroefd zit. In iedergeval iets voor de voorste wielophanging links. Hij zit bovenop het chassis gepopt en is zwart meegespoten. Voor de mensen die op zoek gaan. Hier staat een nummer op, al is deze vaak erg moeilijk te lezen. Plaatje laten zitten, want anders ben je een bewijs van echtheid van je chassis kwijt. Zit toch niet in de weg.
Over het chassisnummer dat van die open e sluittekens. Deze kunnen zijn versleten, als je dus een extra O voor en na het chassisnummer ziet zitten, dan zitten hier hoogstwaarschijnlijk ook de chevrons in. Deze waren bij mij door de jaren heen moeilijker zichtbaar.
Wanneer de RDW een nieuw nummer inslaat dan gebeurt dit op een andere plek en krijg je RDW open en sluittekens.
Maar er zijn ook mensen die nog de originele chevrons kunnen inslaan, maar dat valt dus onder omkatten. Illegaal dus.