Ramon schreef:het is echt pingelen wat je hoort!
meet je compressie eens ben erg benieuwd!!!
bij mij hielp ooit een flink grotere secundaire sproeier!
Aan het blok is in principe helemaal niets gewijzigd, alleen in een andere auto gebouwd, sensorbeugel is hetzelfde gebleven, bougies (inmiddels ook andere geprobeerd) mengsel niets aan gewijzigd (blok is toen met eend op rollenbank geweest, was perfect!) kleppen meerdere malen gesteld om dat uit te sluiten, ik weet het niet meer, heb nu al lang niet meer met de ACA gereden, alleen vorige week paar korte stukjes maar dan doet ie het gewoon goed.
Ook een (veel) grotere sproeier (2e) heb ik geprobeerd, maar haalt ook niets uit, heb alleen het idee dat ie minder makkelijk doortrekt in toeren (te rijk mengsel!) ik ga dan toch nog maar een keer andere bougies proberen, kijken of dat helpt.
De sensorbeugel wijkt trouwens af van de originele timing van het visablok, ik heb zelf een mal gemaakt om beugels te kunnen maken, en er zit een paar mm!!! (ja dat is veel) verschil in timing, zal later ff kijken of ik een foto kan posten, maar ja de beugel heeft het altijd goed gedaan....
edit:
[/img]
het gaat om het verschil van links naar rechts (op de foto) de gekochte beugel heeft een latere ontsteking (de korte kant vanaf de sensoren zit onder) dit zou natuurlijk het pingelen al kunnen verklaren....
greetzzzzzzzzzz
Rusty