onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahahaduckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
Is de triangel gehomologeerd in Europa
-
- Veelvuldig poster
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
In Duitsland is het zo dat het mag met een triangel mits de verlichting van de auto werkt zonder dat er een chauffeur in de auto zit. Dan is de auto onofficieel een aanhanger. De auto dient wel voorzien te zijn van geldige papieren/kenteken en APK.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Gebruiker
- Contacteer:
da wel, en da geluk heb ik ook ooit gehad...duckie schreef:Daar zit juist het enorme voordeel. Heb je geluk dan kan je vanonder zulke dingen uitraken!SaXoKe schreef:onze Belgische wetgeving is omtrend alles onduidelijk... hahahaduckie schreef: Onze wetgeving daaromtrent is ook nogal onduidelijk,
da was met mn verlaagde saxo... Toen werd ik tijdens een simpele controle tegengehouden en begonnen ze moeilijk te doen over mn 16" wielen...
gelukkig kon ik de agent overtuigen dat de diameter gelijk was aan de originele en dat t dan mocht volgens de belze wetjes... een simpel rekensommetje gaf mij mn gelijk...
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
-
- Regelmatige poster
Maar mag je in België ook niet slepen met een trekstang ?ArneBrys schreef:In België bijvoorbeeld is dit niet toegestaan. Hier bestaat namelijk een wetgeving dat een wagen zonder technische problemen niet mag gesleept worden. Vandaar dat je in principe dit niet mag gebruiken met uitzondering van een wagen die in panne staat. Ik denk echter wel dat de kans groot is dat je er wel mee weg kan komen zolang je onder de 750 kg getrokken gewicht blijft.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
Misschien even ter verduidelijking. Indien de wagen is ingeschreven, verzekerd en gekeurd mag je wel een triangel gebruiken om de wagen te slepen indien die in panne staat. Hier moet dan wel een persoon met rijbewijs in zitten. Bij gevolg is het nut van een triangel weer voorbijgestreefd.Martijn, Arnhem schreef:Maar mag je in België ook niet slepen met een trekstang ?
In alle ander gevallen is het niet toegestaan.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat is een verhelderend stukje tekst.
Ik hang er namelijk altijd een lichtbalk met het kenteken van het
trekkend voertuig achter, maar dat mag dus eigenlijk niet.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)