stuurslot verwijderen dyane

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
erikie
Beginner
Beginner

stuurslot verwijderen dyane

Bericht door erikie » wo 4 nov, 2009 20:09

Help, ik ben m'n sleutels van m'n Dyane al een week kwijt, binnenkomen is geen probleem, ik sluit haar zelden af en heb reserve deursleutel, tankdop verwijderen ook niet want ik rijd meestal op LPG en draai het bovenste geheel er gewoon helemaal af als nodig. MAAAAr Dyaantje staat nu op stuurslot. Ik heb het vreemde borgschroefje aan de zijkant eruit gekregen, ik vermoede dat ik de stuurslotpen er wel met een pennetje of ijzerzaagblad tussen stuurbuis en slot van onderaf terug zou kunnen drukken, maar helaas is dit nog niet gelukt.
Wie weet waarmee ik het stuurslot eraf krijg, zodat ik het hele slot omhoog / eruit kan tillen?
Ik kom wel allerlei topics tegen maar deze gaan specifiek over een eend, (aca)dyane slot zit toch anders gemonteerd vandaar.
Dank alvast.
[edit NP: verplaatst naar interieur en je andere bericht gewist, stond er nl 2 x in. Welkom hier trouwens!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 4 nov, 2009 20:47

Dyane slot kun je alleen in open toestand verwijderen. De ring waar het slot invalt zit vast op de stuurbuis gelast. Je kunt proberen de bevestigings bouten/moeren van het slothuis los te krijgen en dan het hele spul eruit pakken. Op de werkbank kun je gemakkelijker eraan werken dan in de auto.
diverse Citroens, wat anders.

erikie
Beginner
Beginner

Bericht door erikie » zo 8 nov, 2009 18:27

Een boormachine is toch wel een erg prachtig stuk gereedschap. Ik heb dit hele slot eruit geboord, toen kon ik het staafje dat meedraait en de kontaktrol bedient met een tang verdraaien, hups slot eruit getrokken en heel ver weg gegooid. Ik zet er geen ander slot meer in, gewoon met drukknop starten is wel zo betrouwbaar.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 9 nov, 2009 19:10

Dat kan ook ;-), die drukknop kun je mooi in die ring monteren.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie